سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶ بعد از ظهر به وقت تهران

درخشش دختر پناهجوی سوری در مسابقات شنای المپیک +عکس

در این هفته‌ مسابقات شنای بسیاری در مرکز آبی ریو انجام می‌شوند، اما هیچ کدام از شناگران ماجرای پر حادثه “یوسرا ماروینی”، شناگر تیم پناهندگان برای رسیدن به المپیک ریو نداشته‌اند. ماردینی در روز افتتاحیه بازی‌های المپیک ریو توانست تا نیمه نهایی صعود کند.

%postname%

به‌ گزارش گاردین، یوسرا ماردینی، پناهنده سوریه‌ای که سال گذشته با نجات دادن جان تعدادی از پناهجویان در دریا خود را به یونان رساند، در  المپیک ریو حاضر است.

روز گذشته (شنبه) یوسرا توانست در مسابقه ۱۰۰ متر پروانه تا دور نیمه نهایی صعود کند.

برای کسانی که درباره کوچک‌ترین مشکلات ریو اعتراض می‌کنند، داستان یوسرا می‌تواند یادآور مشکلات بزرگتر زندگی باشد.

زمانی که یوسرا از ترکیه به یونان سفر می‌کرد قایقی که ۲۰ نفر در آن بودند خراب می‌شود و او و خواهرش با شنا کردن و هل دادن قایق آن را به خشکی می رسانند و بدین شکل جان ۲۰ نفر را نجات می‌دهند.

یوسرا در این باره می‌گوید : با خودم فکر کردم که من شناگر هستم و اگر در دریا غرق شوم شرم آور است.

یوسرا بعد از مسابقه دیروز خود، اظهار کرد: همه چیز عالی بود. تنها چیزی که می‌خواستم مسابقه دادن در  المپیک بود. حسی خوبی داشتم. مسابقه دادن با قهرمانان جهان هیجان انگیز بود. من بعد از دو سال به شنا برگشتم بنابراین برای این مسابقات تنها توانستم خودم را به سطح قبلی ‌ام برسانم.

یوسرا که در مراسم افتتاحیه نیز حضور داشت در این باره، اظهار کرد: مراسم بسیار جذاب بود، اما نتوانستم در همه مراسم حضور داشته باشم، زیرا مسابقه داشتم.

یوسرا امیدوار است که در  المپیک ۲۰۲۰ نیز شرکت کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *