پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

درآمد ۳۰۰ میلیونی استاد گوشی‌ قاپی +عکس

جام‌ جم نوشت: دو مرد جوان برای سرقت گوشی‌های گرانقیمت شیوه‌ای عجیب را انتخاب کردند تا بتوانند گوشی‌ها را با فاکتورش سرقت کنند.

اوایل تیر سال گذشته صاحب یک مغازه فروش تلفن همراه با حضور در پلیس آگاهی تهران از دو مرد به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی از مغازه اش، شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: هنگام ظهر مرد جوانی به عنوان مشتری نزدم آمد. اما برسر قیمت برای معامله به توافق نرسیدیم. چند دقیقه بعد بازگشت و تخفیف خواست. او را که مشتاق معامله دیدم، ۲۰۰ هزارتومان به او تخفیف دادم. وی ۲۰۰ هزارتومان نقدی داد. بعد هم کارت بانکی‌اش را داد تا بقیه پول را از آن برداشت کنم. بعد از کشیدن کارت متوجه شدم رمز اشتباه است. به سمت او بازگشتم که متوجه شدم گوشی و فاکتور را سرقت کرده و گریخته است.

ماموران زمانی که کارت به جا مانده از سارقان را بررسی کردند، معلوم شد این کارت متعلق به مردی بوده که دو هفته پیش افرادی با حمله به وی در خیابان، کارت بانکی را از او سرقت کرده‌اند.

با تشکیل پرونده قضایی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، با دستور بازپرس بهشتی، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا این‌که شاکیان میانسال و سالخورده دیگری که در دام همان سارقان گرفتار شده بودند با حضوردر پلیس آگاهی از متهم و همدست موتورسوارش شکایت کردند.

تصاویر متهمان در اختیار مغازه‌داران فروش گوشی تلفن همراه در سطح شهر تهران قرار گرفت تا به محض مشاهده سارقان موضوع را به پلیس خبر دهند.

سرانجام با گذشت ۱۱ ماه از فرار متهمان، دو روز پیش مغازه‌داری با پلیس تماس گرفت و خبر داد همان متهمانی که پلیس در تعقیبشان است به مغازه‌اش آمده‌اند. در همین موقع سارقان که به رفتار مغازه دار مشکوک شده بودند، بدون آن‌که سرقتی انجام دهند، فرار کردند. ماموران با اطلاعاتی که از سارقان به دست آوردند، به تعقیبشان پرداختند و یکی از آن‌ها را که قصد ورود به خانه‌ای در میدان اتابک داشت، شناسایی و بازداشت کردند. متهم به نام بهزاد به دزدی‌های سریالی با همدستی دوستش اعتراف کرد و نشانی خانه او را به پلیس داد که ماموران همدستش به نام محمد را هم دستگیر کردند.

متهمان در پلیس آگاهی بازجویی و به ۲۵ فقره دزدی گوشی‌های گرانقیمت اعتراف کردند.

بهزاد به افسر تحقیق گفت: من و دوستم محمد بیکار بودیم و کار درستی نداشتیم.
یک روز در قهوه‌خانه محله مان بودیم که متوجه شدیم یکی از دوستانمان با خودروی بی‌ام‌و به آنجا آمده است. زمانی که ماجرا را پیگیر شدیم متوجه شدیم او از راه گوشی دزدی در مدت کوتاهی وضع مالی‌اش خوب شده و توانسته بی‌ام‌و بخرد. او روزانه ده تا ۱۵ میلیون تومان از راه دزدی گوشی تلفن همراه به دست می‌آورد.

وی افزود: از او شیوه دزدی گوشی‌های گرانقیمت را یاد گرفتیم و در قبال این کار دو میلیون تومان به او دادیم. در یکی از سرقت‌ها خودش با ما آمد و ما ترسمان ریخت. بعد من و دوستم دزدی‌ها را آغاز کردیم. ما گوشی‌ها را با فاکتور سرقت می‌کردیم و روز‌های بعد آن را می‌فروختیم و پول خوبی نصیبمان می‌شد. برای این‌که اعتماد مغازه‌داران را جلب کنیم مبلغی نقدی می‌پرداختیم و بعد کارت‌های سوخته سرقت شده را که از کیف قاپان می‌خریدیم به فروشندگان داده و با سرقت گوشی‌های با فاکتور فرار می‌کردیم.

متهمان با صدور قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم آن‌ها و کشف اموال سرقتی فروخته شده ادامه دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *