پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

داوری روی دور افشاگری

عبدالرضا داوری :احمدی نژاد خود را «ولی خدا» می داند، او برای اقبال مردم به سمت خود منتظر سقوط بورس بود 

داوری روی دور افشاگری

عبدالرضا داوری  در سال ۱۳۸۸ در ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد فعالیت می‌کرد و از اوایل دهۀ ۱۳۹۰ جزو یاران نزدیک احمدی‌نژاد شد ولی در چند ماه اخیر این یار غار رئیس دولت نهم و دهم، به شدت از احمدی‌نژاد فاصله گرفته و یکی از منتقدان جدی  او شده است. داوری در گفت‌وگوی اخیر خود به بیان ناگفته هایی از شخصیت احمدی نژاد پرداخته است؛  و مدعی شده او  خود را ولی خدا ومنتقدانش را دشمن امام زمان می داند و این که بر این باور است که جمهوری اسلامی به زودی سقوط خواهد کرد. داوری همچنین از این که احمدی نژاد برای اقبال مردم به او منتظر سقوط بورس بوده است  سخن به میان آورده و این که بقایی بر خلاف چیزی که ادعا می کند دارای املاک فراوانی است. در ادامه مهم ترین بخش از مصاحبه عبدالرضا داوری با عصر ایران را می خوانید:

* آقای احمدی‌نژاد خودش را در جایگاه ولیّ خدا یا حداقل در جایگاه “نایب خاص” می‌بیند. ایشان الان خبر از “ظهور صغری” می‌دهد. تا حالا چنین حرفی را به این صراحت نگفته بود.
*  ما حتی انتقادها علیه احمدی‌نژاد را نمی‌خواندیم و راستش فکر می‌کردیم هر انتقادی که به سمت آقای احمدی‌نژاد روانه می‌شود، از یک کانون واحد صهیونیستی است و این منتقدین دشمنان امام زمان هستند و آقای احمدی‌نژاد هم نایب خاص امام زمان است.
* یکی از اخباری که ما با آقای احمدی‌نژاد به طور روزانه در اتاق ایشان مرور می‌کردیم، اخبار بورس بود. سقوط بورس که می‌توانست نارضایتی اجتماعی ایجاد کند و مردم را به کف خیابان بیاورد، یکی از اخبار مورد علاقۀ آقای احمدی‌نژاد بود.
*  از سال ۹۱ می گوید سه ماه دیگر نظام سقوط می کند. فکر می کند یلتسین ایرانی است و به غرب و اسرائیل و عربستان پالس می دهد تا از او حمایت کنند.
* به نظر من آقای احمدی‌نژاد چهره‌ای است با سیاست‌ورزی به شدت معوج و پرخطا، که صحنۀ سیاست ایران را به جهت رویکردهای افراطی‌اش در بعضی محورها، از حالت تعادل خارج می‌کند.
* ایشان به مهدویت حول محور خودش اعتقاد دارد. به نظرم ایشان دچار یک نوع بیماری اختلال روانی است و از نوعی توهم رنج می‌برد که به تازگی یکی از روان شناسان کشور هم به این موضوع پرداخت.
*عبارت “ولیّ خدا” را اولین بار آذر ماه سال گذشته شنیدم و شوکه شدم. در جلسه‌ای که با آقای احمدی‌نژاد و بقایی داشتم، آقای بقایی این عبارت را در توصیف احمدی‌نژاد به کار برد و احمدی‌نژاد هم هیچ واکنشی نشان نداد.
* آقای بقایی تصویری از خودش ارائه داده، کاملا خلاف واقعیت. چند شب قبل، کسی در کلاب هاوس از من پرسید که بقایی گفته بیستم هر ماه اگر از دوستانم پول قرض نکنم، زندگی‌ام نمی‌چرخد. اما من به عمارت آقای بقایی در آبسرد رفته‌ام و از زندگی شخصی ایشان خبر دارم. درآمدهای ایشان را از محل تجارتخانه‌ای که در میدان رسالت دارد، می‌دانم.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *