سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجرای حکم قصاص

این نوجوان سال ۹۳ بعد از وارد کردن ضربه چاقو به معلمش و قتل او از بروجرد به تهران فرار کرد و چند روز بعد درحالی‌ که به اتهام درگیری در کانون اصلاح‌ و تربیت بازداشت بود، شناسایی شد. محمد-متهم- در بازجویی‌ها به قتل معلمش اعتراف کرد و گفت: من درسم خوب نبود، وارد کلاس که شدم معلم من را از کلاس بیرون کرد. من هم خیلی ناراحت شدم و با چاقویی که داشتم، دوباره به کلاس برگشتم و یک ضربه به او زدم.
وکیل متهم گفت:کارشناس اعلام کرد محمد قوه تشخیص ندارد. با توجه به وضعیتی که متهم داشت و نظریاتی که از سوی پزشکی قانونی ارائه شد و همچنین نظریه کارشناس حاضر در دادگاه، رأی بر پرداخت دیه صادر شد.
دیوان عالی کشور با این استدلال که متن بازجویی‌ها و روند پرونده نشان می‌دهد محمد قوه تشخیص داشته ‌است، رأی پرداخت دیه را نقض کرد و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.
آقاخانی نسبت به موضع‌گیری نماینده حقوقی آموزش و پرورش علیه محمد هم گلایه کرد و گفت باید در نظر داشت طرف دیگر ماجرا یک نوجوان ۱۵ ساله بوده است.
وی از مسئولان دستگاه قضائی خواست با توجه به مدارکی که ارائه داده‌ است، درخواست اعاده دادرسی را در پرونده محمد یک بار دیگر بررسی کنند تا حقی از این نوجوان ضایع نشود/شرق

https://c1.etelanews.com/images/thumb/1528958370_O9mD9.jpg

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *