چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸ قبل از ظهر به وقت تهران

دانش​آموز مسلح در دبستان!

مجله انلاین دوستان : چندی پیش پلیس گزارشی دریافت کرد مبنی بر این که پسربچه ای در سرویس مدرسه سلاح گرم با خود همراه دارد و سعی می کند دانش آموز دیگری را که همکلاسی اش را با چاقو تهدید کرده است، بترساند. به گزارش پلیس، سلاح این کودک پر و آماده شلیک بود.

دانش​آموز مسلح در دبستان
دانش​آموز مسلح در دبستان

این دانش آموز بعد از به جریان افتادن پرونده اش درباره پسری که دوست او را تهدید می کرد، گفت: «او دیوانه است. هر روز با چاقو دوستم را تهدید به کشتن می کند. من هم خواستم جلوی او را یک بار برای همیشه بگیرم تا دست از این رفتارش بردارد و بفهمد همه چیز به همین سادگی نیست.»

این پسربچه به پلیس گفت وقتی همه در خانه شان خواب بودند، سلاح پدربزرگش را برداشت و دورش یک تی شرت پیچید و در کیف مدرسه پنهان کرد. او صبح روز بعد در حالی که سلاح را همراه داشت، سوار سرویس مدرسه شد. او به پلیس گفت: «می ترسیدم سلاح خود به خود شلیک کند. وقتی آن پسر دوباره تهدیدهایش را شروع کرد، به او گفتم من سلاح دارم و او باید این کارهایش را تمام کند. بعد سلاح را تا نیمه از کیفم بیرون کشیدم و به او نشان دادم و دوباره سر جایش گذاشتم. بچه های دیگر این ماجرا را دیدند و به مسئولان مدرسه گفتند. وقتی به مدرسه رسیدم، مدیر صدایم کرد و سلاح را گرفت. من نقشه ای برای شلیک به هیچ کس نداشتم و فقط قصدم تهدید بود.»

پسری که چاقو حمل می کرد، بعد از این جریان بازجویی شد و داستانی متفاوت تعریف کرد. او گفت چاقو را به شخص دیگری قرض داد و روز بعد پس گرفت و اصلا مساله تهدید مطرح نبود. او توضیح داد پسری که سلاح حمل می کرد، وی را تهدید کرد و گفت: «تو را خواهم کشت»، اما بلافاصله حرفش را عوض کرد و گفت: «شوخی کردم.» سپس تفنگش را به بقیه بچه ها نشان داد و بعد آن را در کیف خود گذاشت.

مدیر دبستان بیچ هیل ـ محل تحصیل این دانش آموزان ـ در واکنش به این موضوع گفته است: «وقتی شنیدم یکی از بچه ها سلاح به مدرسه آورده است، شوکه شدم و باور نکردم، اما متاسفانه دیدم این اتفاق افتاده است و خبرها صحت دارد. ما هرچقدر هم فوق العاده باشیم، از جامعه متمایز نیستیم. ما بخشی از جامعه ای هستیم که هر روز همین اتفاقات در آن می افتد. در بسیاری از مدارس این اتفاق رخ داده و می دهد و واقعا جای تاسف دارد.»

گفته شده راننده سرویس مدرسه که زنی جوان است، از وجود سلاح در خودرویش خبر داشته، اما موضوع را گزارش نداده و سهل انگاری کرده است به همین دلیل او بازداشت، اما پس از دو روز آزاد شد. البته مسئولان مدرسه وی را به دلیل این تخلف اخراج کردند.

به گفته بازپرس، روز قبل از حادثه بچه ها به راننده سرویس شان اطلاع داده بودند یکی از دانش آموزان چاقو دارد، اما راننده این موضوع را هم گزارش نداد و سعی کرد خودش مشکل را حل کند. او از دانش آموزان پرسید چه کسی چاقو دارد؟ اما هیچ کس پاسخ نداد. راننده سرویس سپس گفت هر کسی چاقو دارد، باید بداند سرویس مدرسه جای این وسایل نیست و باید آن را هرچه سریع تر تحویل دهد، اما اتفاقی نیفتاد تا این که روز حادثه زمانی که سرویس به مدرسه می رسد، یکی از دانش آموزان به دفتر می رود و به مدیر می گوید یکی از همکلاسی هایش چاقو و دیگری تفنگ دارد.

پدر یکی از دانش آموزان مدرسه بیچ هیل درباره این حادثه می گوید: «یادمان نرود که در برابر فرزندان مان مسئول هستیم. اشکالی ندارد اگر در خانه سلاح نگه می داریم، اما باید فرزندان خود را متوجه کنیم که سلاح چیزی نیست که آنها با آن بازی کنند یا به مدرسه ببرند. باید سلاح را از دسترس آنها دور نگه داریم.»

اسامی دانش آموزانی که در این پرونده تحت پیگرد قرار گرفته اند، به دلیل این که زیر سن قانونی هستند، منتشر نشده، اما گفته شده یکی از آنها دانش آموز کلاس پنجم است.

منبع: ضمیمه تپش

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *