جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷ قبل از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه خورشت بامیه با گوشت چرخ کرده به سبکی خوشمزه

خورشت بامیه معمولا با گوشت تکه ای درست میشه. اما گاهی پیش میاد که ما برای آشپزی وقت زیادی نداریم و نمیتونیم منتظر باشیم تا گوشت های تکه ای بپزن این جور وقت ها میشه به جای گوشت خورشتی تکه ای از گوشت چرخ کرده استفاده کرد و در زمان کمتری یه خورشت بامیه به همون خوشمزگی داشته باشیم.

طرز تهیه خورشت بامیه با گوشت چرخ کرده به سبکی خوشمزه

ابتدا دو قاشق غذاخوری پیاز داغ، زرچوبه، نمک، فلفل، صد گرم گوشت چرخ کرده و کمی روغن رو داخل ماهیتابه میریزیم و حرارت رو هم ملایم میکنیم و مواد رو با هم تفت میدیم تا گوشتمون سرخ بشه و تغییر رنگ بده.

حالا یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی رو هم اضافه کرده و مواد رو باز با هم تفت میدیم. تا رب سرخ بشه و از خامی دربیاد.

بعد سه عدد گوجه فرنگی رو هم پوست میکنیم و خیلی ریز خوردشون میکنیم و به مخلوط گوشتمون اضافه میکنیم و کمی با هم تفتشون میدیم.

همینطور که گوشت و گوجه روی حرارت ملایم هستن دویست الی سیصد گرم بامیه رو هم با کمی کره به اندازه چند دقیقه تفت میدیم. تفت دان بامیه با کره طعم بامیه رو خیلی بهتر میکنه. حالا بامیه رو هم به مخلوط گوشتمون اضافه میکنیم.

در نهایت موادو با هم مخلوط میکنیم و حدود یک الی یکو نیم لیوان آب جوش به موادمون اضافه میکنیم تا بامیه بپزه و خورشت هم جا بیوفته.

در صورتی که دوست دارین خورشتتون کمی ترش مزه بشه میتونین کمی آبغوره هم در این مرحله بهش اضافه کنین.

بامیه خیلی زود میپزه و تقریبا بعد نیم ساعت خورشتمون حاضره و فقط باید بذاریم تا قوام بیاد و جا بیوفته. حالا خورشت بامیه خوشمزه و سریع ما پخته و میتونیم همراه برنج سروش کنیم … نوش جان

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *