پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

خودکشی با خیار!

در چند روز گذشته دیگر گرانی موز، تخم مرغ، مرغ، گوشت و … فراموش شده و همه از گرانی خیار حرف می زنند و البته دستمایه طنز کاربران شبکه های اجتماعی هم قرار گرفته و شوخی های زیادی با آن شده که یکی از این موارد بازنشر یک خبر حوادث قدیمی است که در آن یک جوان مشهدی قصد داشته با خوردن پنج کیلو خیار خودکشی کند! کاربری با اشاره به این خبر نوشت: «جالبه یک روز با خوردن ۵ کیلو خیارمی خواستن خودکشی کنن ولی حالا اگه بری ۵ کیلو خیار بخری سکته می زنی!» به هرحال امروز سعی داریم کمی از دلایلی که درباره گرانی خیار مطرح شده بنویسیم و برخی از شوخی های کاربران در شبکه های اجتماعی با این موضوع را هم مرور کنیم.

 

 

خودکشی با خیار!

روند گرانی خیار از ابتدای سال
 قبل از این که درباره دلایل گرانی خیار بنویسیم بد نیست از روند گرانی خیار از ابتدای سال تا الان مطلع شوید. قیمت خیار در فروردین به طور متوسط حدود کیلویی ۳۰۰۰ تومان بود، این رقم در اردیبهشت به ۴۰۰۰ تومان رسید. از خرداد تا آبان هم قیمت خیار بین ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان در نوسان بود. اما از آذر قیمت خیار رفته رفته افزایش پیدا کرد. خیاردر آذر ۸۵۰۰ تومان بود و دی ماه به ۱۰ هزار تومان رسید اما ناگهان در بهمن حتی از مرز ۲۰ هزار تومان هم گذشت.
چرا خیار گران شد؟
یکی از فرضیه هایی که با گرانی هر کالایی در کشور مطرح می شود ،بحث صادرات است. این بار هم برخی دلیل گرانی خیار را صادرات دانسته اند این در حالی است که رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی این فرضیه را مردود اعلام کرده و گفته: «تنها یک نوع خیار خاص که مصرف داخلی ندارد صادر می شود. از طرفی صادرات آن قدر مویرگی است که هیچ تاثیری در بازار داخلی ندارد.» یکی دیگر از فرضیه هایی هم که مطرح شده ،قطعی برق است و گفته می شود قطعی برق گلخانه ها باعث شده محصولات گلخانه ای بر اثر سرما از بین بروند. رئیس اتحادیه بارفروشان، هم در این زمینه گفته: «در چند روز اخیر به دلیل کاهش دما در مناطق گرمسیری، بوته‌های خیار یخ زده  و همین باعث گرانی شده است.» با این حال رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزوده از دو هفته آینده تولید به روال عادی باز می گردد و قیمت ها نیز کاهش می یابد.
واکنش کاربران فضای مجازی
کاربران زیادی با بازنشر تصویر خبر قدیمی حوادث در خصوص خودکشی یک جوان ۱۸ ساله با خوردن ۵ کیلو خیار به گرانی اخیر خیار واکنش نشان دادند و با آن شوخی کردند.
* «دولتمردا دارن انتقام سیب و گلابی برجام رو از موز و خیار می گیرن!»
* «با این گرونی خیار دیگه ته خیار هم ارزشمنده و نباید انداخت دور.»
* «هیچ کس فکرش رو هم نمی کرد که یک روزی بیاد که خیار بشه کیلویی یک دلار!»
* «زین پس هرکی مثه خیار فروختت، بدون خیلی با ارزش بودی براش…»
* «خیار ۲۰ هزار ی که توش موز نباشه دیگه خیار نیست!»
* «اول سال اگه جای بورس رو خیار سرمایه گذاری کرده بودیم، الان راحت سرمایه مون ۷برابر شده بود.»
۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *