پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

خودنمایی بچه پولدارها با خودروی قلابی پلیس! +عکس

در ۲۴ ساعت گذشته پلیس امنیت با اجرای ۱۳۷ عملیات در نقاط مختلف تهران ۲۱۶ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان مردم را دستگیر کرده است.

نیروهای پلیس در  بازرسی از این افراد ۳۵۰ فقره انواع سلاح سرد، شامل قمه، چاقو، باتوم، پنجه بکس و … را کشف کرده است.

 

خودنمایی بچه پولدارها با خودروی قلابی پلیس

ایسنا سردار حسین رحیمی در مراسم اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته همکاران من در پلیس امنیت با اجرای ۱۳۷ عملیات در نقاط مختلف تهران اقدام به دستگیری ۲۱۶ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان محلات کردند.

رحیمی با بیان اینکه ۵۰ نفر از این افراد به دلیل آنکه کمتر از ۲۰ سال سن داشتند ارشاد شده و با اخذ تعهد به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند، افزود: همچنین در اجرای این طرح ۵۹ قهوه خانه و پاتوق اوباش اعمال قانون و نسبت به پلمب آن اقدام شد.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: همچنین مأموران در بازرسی از این افراد ۳۵۰ فقره انواع سلاح سرد، شامل قمه، چاقو، باتوم، پنجه بکس و … را به همراه برخی از آلات و ادوات نظامی کشف و ضبط کردند.

رحیمی با بیان اینکه از برخی از این افراد موارد روانگردان، دستبند، گاز اشک آور، افشانه و … کشف و ضبط شد، گفت: متهمان از این موارد در مزاحمت‌های خود استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه ۶۳ دستگاه موتورسیکلت که از سوی این افراد مورد استفاده قرار گرفته بود توقیف شد، خاطرنشان کرد: اوباش گری، عربده کشی، به آتش کشیدن خودروهای مردم، تیراندازی، خفت گیری، آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی و … نیز از جمله جرایم این افراد بود.

رحیمی درباره سطح اراذل و اوباش دستگیر شده نیز اظهار کرد: اکثر این افراد اراذل و اوباش سطح ۲ بودند اما در میان آنان اراذل و اوباش سطح یک نیز وجود دارد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به برخی از جرایم انجام شده از سوی این افراد تصریح کرد: به عنوان مثال گروهی از این مجرمان که چهار نفر بودند اقدام به آتش زدن درختان در محدوده سعادت آباد کرده بودند و هیچ هدفی از این کار خود به جز خودنمایی نداشتند. این اوباش درختان را به آتش کشیده و پس از آن مقابلش می‌ایستاده و آن را نگاه می‌کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در میان دستگیر شدگان اوباشی قرار دارد که فضای مجازی اقدام به خودنمایی و تهدید دیگران کرده بود.

رحیمی همچنین از دستگیری فردی که با خودروی لوکس و تبدیل آن به خودروی پلیس با چسباندن برچسب اقدام به تردد در معابر شمالی تهران کرده بود، گفت: این فرد وضع مالی خوبی داشته و با تبدیل خودروی لوکس خود به خودروی پلیس اقدام به خودنمایی و بعضا سوء استفاده از آن کرده بود که توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ترس برخی از شهروندان از گزارش اقدامات مجرمانه اراذل و اوباش به پلیس خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند که گزارش‌های آنان به پلیس محرمانه است و به هیچ عنوان چنین مواردی منتشر نمی‌شود. کما اینکه عملیات‌های اخیر نیز بعضا با گزارش‌های مردمی انجام شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *