پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ بعد از ظهر به وقت تهران

خودروهای چینی وارداتی شماره گذاری نمی شوند

مجله انلاین دوستان :  خودروهای چینی که توسط شرکت خودروساز مشهور ایرانی به کشورمان وارد شده است به دلیل عدم توجه به یک ماده از تبصره ۱۳ از سوی نیروی انتظامی شماره گذاری نمی شود که این موضوع موجب شکایت متقاضیان این وسایل نقلیه از این خودرو ساز داخلی! شده است.

www.dustaan.com-خودرو-چینی-شماره-گزاری یک شرکت خودروساز از طریق شرکت چانگان چین ۲۵۰۰خودرو Cs۳۵  وEr۲ به صورت خودرو کامل برای جایگزینی با خودروهای فرسوده وارد کشور کرده است که نیروی انتظامی از سال گذشته از شماره گذاری آن خودداری می کند.

بر اساس این گزارش، مشکل عدم شماره گذاری این خودروها مربوط به بحث تبصره ۱۳ است چرا که در این تبصره قید شده که در ازای هر خودرو وارداتی باید ۴ خودرو فرسوده از رده خارج شود .

به همین علت این موضوع باعث ضرر وزیان شرکت خودرو ساز مذکور و مردم شده است، طبق تبصره ۱۳ در زمان محمد رویانیان مقررشد که برای اسقاط هرخودرو      ۱۰میلیون تومان پول به جای اسقاط خودرو پرداخت و خودرو پلاک شده به متقاضیان تحویل داده شود.

در ماههای اخیر تغییرات اعمال شده در تبصره ۱۳ شامل تغییر در نحوه محاسبه قیمت تمام شده خودروهای اسقاطی و دریافت خود خودرو فرسوده باعث قطع شماره گذاری خودرو توسط نیروی انتظامی شد.

این روند خسارت های جبران ناپذیری را در قالب بالا رفتن هزینه شرکت مذکور خودروساز و در نهایت تحمیل هزینه به متقاضیان جایگزینی خودرو های فرسوده است.

هم اکنون شرکت خودروساز ایرانی توسط شرکت چینی چانگان ۲۵۰۰خودرو از ۲مدل Cs۳۵وEr۲ را به صورت ساخته شده کامل وارد کرده است .

حال این سوال مطرح است که چرا شرکت بزرگ اقتصادی اقدام به واردات خودروبه CBU به جای تولید در داخل کشور کرده است.

شنیده شده است که تعدادی از خریداران این خودروهای چینی از روزهای گذشته در مقابل یکی از دفاتر فروش این شرکت در کیلو متر نهم جاده مخصوص تحصن کرده اند.

خبرنگار ما کسب اطلاع کرد به دلیل مشکلات قانونی حداقل تا سه ماه آینده این خودروها تحویل مشتریان نمی شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *