پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ قبل از ظهر به وقت تهران

خودروهای داخلی بر روی دست خودروسازان مانده است/ واردات خودرو ممنوع

مجله انلاین دوستان : بی شک به دنبال جمع بندی مذاکرات و رفع تحریم ها، واردات کالا افزایش خواهد یافت و بازار خودرو نیز از این امر مستثنا نخواهد بود، اما نگرانی خودروسازان داخلی از این است که افزایش ۲٫۵ میلیارد دلاری واردات خودرو سبب شود تا محصولاتشان بر روی دستشان باد کند.

dustaan.com-واردات-خودرومحمدرضا نجفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با بیان اینکه واردات و صادرات خودرو باید هماهنگ انجام شود، گفت: سال گذشته دو میلیارد و صد میلیون دلار واردات انجام گرفت که در مقابل صادرات چندین برابر بود.
وی با اشاره به میزان واردات خودرو گفت: در دو سال اخیر ۲٫۵ درصد حجم واردات افزایش یافته و واردات از ۴۰ هزاردستگاه به ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش رسیده که زنگ خطر بزرگی است.

اگر واردات انجام نمی شد!
رییس انجمن قطعه سازان افزود: سال گذشته ۲٫۱ میلیارد دلار واردات در حوزه خودرو داشتیم که اگرانجام نمی شد میزان واردات و صادرات غیر نفتی مان برابر و متعادل می شد.
رییس انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه واردات خودرو باید کاهش یابد، تصریح کرد: به عبارتی اگر میزان  واردات و صادرات غیرنفتی بخواهیم به تعادل برسد باید میزان واردات را کم کنیم.

بازار اشباع شده است
نجفی منش با بیان اینکه با توجه به اینکه بازار حالت اشباع پیدا کرده است و حتی برخی واردکنندگان خودرو در فروش هم با مشکل مواجه شده اند، افزود: لذا پیش بینی می شود که امسال حجم واردات کاهش یابد ضمن اینکه از طرفی صادرات هم در حال افزایش است.

وی بیان کرد: صادرات سایپا در سه ماه ابتدای سال جاری حدود ۴۵ هزار دستگاه بود که باید حجم واردات و صادرت برابر شود یعنی اگر ۱۰۰ میلیون  دلار واردات داریم به همان میزان هم صادرات داشته باشیم.

تبلیغات منفی علیه خودروهای داخلی
به گفته رییس انجمن قطعه‌سازان تبلیغات منفی علیه خودروهای داخلی باعث افزایش بیش از حد واردات و روی آوردن مردم به خودروهای خارجی شده است.

وی در خصوص دلایل دیگر واردات بیش از اندازه خودرو به کشور گفت: همچنین در حال حاضر نرخ ارز ثابت نیست و وضعیت مناسبی ندارد و برای اصلاح جای کار دارد. از سوی دیگر تا کنون دولت برنامه ریزی و مقررات خاصی برای واردات و صادرات نداشته و باید نظارت بهتری انجام شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *