چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰ قبل از ظهر به وقت تهران

خواننده زیرزمینی به اتهام قتل اعدام شد

خواننده زیرزمینی معروف به رضا تک که با انگیزه سرقت  ازجوان آهنگسازی وی را دراستودیوی ضبط صدا در تهران با شلیک گلوله کشته بود، درزندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

به گزارش خبرنگار جام جم ، بعدازظهرنهم شهریور سال ۹۶ پسر ۲۰ ساله ای به نام پوریا  که آهنگساز و صدابردار بود در استودیوی ضبط صدایش در شهرک ولیعصر با ۶ گلوله  به قتل رسید و معلوم شد از محل کاراو کارت‌ عابربانک ویک دستگاه میکروفن ضبط صدا به ارزش ۱۰ میلیون تومان سرقت شده  است .  در بازبینی دوربین های مداربسته محل قتل، تصاویر دو پسر  در حال فرار به دست آمد که  معلوم شد تصویر یکی از  آنها به پسر
۱۹ ساله ای به نام رضا  معروف به رضا تک که خواننده رپ زیرزمینی است،  شباهت دارد . او همان روز با مقتول قراردادکاری بسته و قرار بوده برای وی ضبط صدا انجام دهد. متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد .
رضا در جریان تحقیقات پلیسی گفت: سیکل دارم و کارم خیاطی است  اما چهارسال است که خواننده رپ زیر زمینی ام وبه رضا تک معروفم. ازطریق سایت اینترنتی  با پوریا دوست شدم او یکبار آهنگم را ضبط کرد. برای تکمیل آهنگ‌های آلبومم به پول نیاز داشتم ، حتی
۱۰۰  میلیون تومان قرض گرفتم و نتوانستم آن راپس بدهم. روز حادثه همراه یکی از دوستان به آنجا رفته و با انگیزه سرقت پوریا را کشتیم.
با اعتراف‌های او، همدستش نیز بازداشت شد و آنها صحنه قتل را بازسازی کردند.  مدتی بعدآنهادرشعبه شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. ابتدا والدین پوریابرای قاتل پسرشان در خواست قصاص کردند. رضا هم در دفاع از خود گفت: من و مهدی سلاح را هفت ماه قبل خریدیم.با هم نقشه کشیدیم تا به استودیوی پوریا دستبرد بزنیم ولی قصد کشتن کسی را نداشتیم. میکروفن را که دزدیدم   پوریا   متوجه شد و  به سمتم حمله کرد. مهدی اسلحه را که در لباسش پنهان کرده بود، بیرون آورد و با شلیک به آن جوان او را کشت و بعدفرارکردیم.
اما مهدی گفته های او را قبول نکرد وگفت قاتل خود رضااست. قضات رضا را به قصاص و همدستش را به زندان محکوم کردند که رای از سوی قضات شعبه هفتم دیوان عالی کشورتائید شد .با گذشت سه سال از این جنایت ،رضا تک  در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار رفت و حکم قصاصش اجرا شد .
مادرداغدیده پوریا بعداز اجرای حکم قصاص   فرزندش  به جام جم گفت : پسرم دانشجوی  رشته گرافیک بود. سالها بود  که به طور حرفه ای در زمینه موسیقی و صدا‌گذاری  و آهنگ سازی کار می‌کرد. حتی هنرجو هم داشت. پسرم   نامزد کرده بود. اما رضا بیرحمانه  جان پسرم را گرفت و داغ سنگینی بر دلمان گذاشت. روز اجرای حکم  وقتی رضا را به محوطه اعدام آوردند  با دیدن   او خاطرات تلخ قتل پسرم  در دلم زنده شد . چهره معصومانه پسرم جلوی چشمانم بود.
وی افزود : از قاتل پسرم خواستم بگوید  پسرم چه گناهی داشت که او را بیرحمانه   کشته است. جوان اعدامی احساس ندامت وپشیمانی درچهره اش نبودوفقط به من و شوهرم نگاه می کرد. سرانجام هم گفت: پوریا بی گناه بود و من او را کشتم. بعد از اجرای حکم قاتل پسرم، به بهشت زهرای تهران رفتیم تا  سر مزارش بروم  اما به دلیل شیوع کرونا  آنجا بسته بود و از پشت درهای بسته سمت مزارش   نگاه کردم و  گفتم پوریا جان امروز قاتل تو قصاص و حق  تو گرفته شد . بعدکه به خانه آمدیم  همان شب  پسرم را در خواب دیدم که آرامتر شده  بود .

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *