پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

خواننده زن مسئول اموزش دختران داعشی!

سالی جونز خواننده سابق راک که اهل انگلستان می باشد به تازگی با فرار از  اراضی تحت اشغال داعش ، در حال آموزش شبه‌ نظامیان خارجی برای اجرای حملات تروریستی  در کشورهای انگلیسی‌ زبان است.

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,خواننده زن انگلیس

یک خواننده زن انگلیس که همراه پسرش از اراضی تحت اشغال داعش فرار کرده، در حال آموزش شبه‌نظامیان خارجی برای اجرای حملاتی در کشورهای انگلیسی‌زبان است.

“سالی جونز” معروف به ” زن تروریست” سابقا یک خواننده راک بود و پس از ترک منطقه “کنت” در جنوب‌شرقی انگلستان در سال ۲۰۱۳ و ازدواج با یک شبه‌نظامی داعشی به نام جنید حسین که بعدا مرد، به یکی از افراد مهم تحت تعقیب در سراسر جهان تبدیل شد.

منابع آگاه در گفتگو با دیلی تلگراف اظهار کردند، او به یکی از زنان پیشتاز در شاخه مرموز زنان در یگان انور العولقی، از رهبران سابق القاعده تبدیل شده است که متشکل از شبه‌نظامیان انگلیسی‌زبان است. وظیفه این یگان طراحی و اجرای حملاتی در کشورهای انگلیسی‌زبان و آموزش زنان برای استفاده از سلاح‌، مبارزه و اجرای عملیات‌های انتحاری است.

یکی از شبه‌نظامیان سوری داعش که گریخته و در نزدیکی غازی آنتپ زندگی می‌کند، می‌گوید: او در میان داعشی‌ها مورد احترام است چرا که بیوه جنید است که برای این گروه بسیار بسیار اهمیت داشت. آنها می‌خواهند این پیام را به شبه‌نظامیان مهم خود بفرستند که آنها به خانواده‌هایشان احترام خواهند گذاشت و پس از مرگشان یک زندگی خوب را برای آنها تضمین می‌کنند. او خودش هم نفوذ زیادی دارد. این زن دلیلی است که داعش توانست دختران غربی زیادی را جذب و عازم رقه کند. اصلا ساده نیست که بتوان یک مسیحی‌ای که خواننده راک بوده به یک افراطی تبدیل کرد.

گمان می‌رود سالی جونز ۴۷ ساله ده‌ها زن را از طریق شبکه‌ اجتماعی‌اش پیش از بسته شدن، جذب داعش کرده باشد. او مرتبا حامیانش را به اجرای حملاتی علیه غرب ترغیب می‌کند و با دفاع از عملیات‌های وحشیانه داعش در سر بریدن وعده می‌دهد که کارهای مشابهی انجام دهد.

همچنین نگرانی‌هایی مبنی بر افراطی شدن پسر ۱۱ ساله سالی جونز به نام «جو» یا ملقب به «جو – جو» منتشر شده است و گزارش‌های بسیاری درباره حضور او در فیلم‌های تبلیغاتی خشن وجود دارد.

از سوی دیگر یکی از فعالان مدعی شده است که پسر سالی جونز قصد دارد تا جای “محمد الاموازی” انگلیسی را که به نام “جان جهادی” می‌شناختند و “جلاد داعش” بود، بگیرد.

همسر داعشی سالی جونز سال ۲۰۱۵ در حمله پهپادی آمریکا کشته شد و گمان می‌رود که جونز از داعش ماهیانه ۵۲۰ پوند دریافت می‌کند و علاوه بر آن هر چند ماه یکبار مزایای ۲۰۰ پوندی می‌گیرد. طبق گفته یکی از فعالان، او هنوز دوباره ازدواج نکرده است چرا که داعشی‌ها وی را پیر می‌دانند و دختران جوان را ترجیح می‌دهند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *