پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

خواص و فواید عرق چهل گیاه +طریقه مصرف / مضرات چهل گیاه برای زنان باردار

پعرق چهل گیاه برخلاف نامش از چهل گیاه تهیه نشده و تنها از چند گیاه مفید و موثر در درمان بیماری های گوارشی به دست آمده است که گیاهانی همچون شیرین بیان، نعنا، پونه، آویشن از جمله ترکیبات این عرق معجزه آسا به حساب می آید که سهولت دادن به هضم غذا جزء مهمترین خواص عرق چهل گیاه می باشد.

از جمله خواص عرق چهل گیاه این بوده که علاوه بر رفع ناراحتی های دستگاه گوارش این عرق گیاهی قادر خواهد بود رگ های قلب و عروق را باز نموده و سبب تقویت اعصاب و بالا بردن گردش خون در قسمت های مختلف بدن شود.

پیش‌نویس خودکار

خواص درمانی چهل گیاه در یک نگاه

عرق چهل گیاه طبیعت گرم دارد.
عرق چهل گیاه دارای خواص زیر است:
تقویت معده
رفع ترشی معده
تقویت قلب و اعصاب
رفع کننده دل درد های ناشی از سردی مزاج و دل پیچه
آرام بخش، هضم غذا را آسان می کند
عرق چهل گیاه را بعد از هر غذا نصف استکان میل نمائید.
،مسکن دردهای قاعدگی
بازکننده رگ‌های قلب
تنظیم‌کننده دستگاه گوارش
بادشکن
ضدتهوع و استفراغ‌
مقوی معده و آرام‌بخش.

طریقه مصرف عرق چهل گیاه

با توجه به طبع عرق چهل گیاه که گرم است, خوردن آن به افراد سرد مزاج بیشتر توصیه می شود و برای قلب و اعصاب آنها بسیار مفید است. محدودیت سنی در استفاده از عرق چهل گیاه وجود ندارد. افرادی که دچار دل درد می شوند یا در هضم غذا مشکل دارند می توانند قبل یا بعد از غذا نصف فنجان عرق چهل گیاه میل کنند. گفتنی است برای هضم بهتر بعد از غذا میل شود.

در فصل های گرم بویژه تابستان استفاده از انواع عرقیات توصیه می شود. می توانید از عرق کاسنی یا دیگر عرقیات به عنوان نوشیدنی های خنک و یا همراه دیگر مایعات مصرف کنید.

مضرات عرق چهل گیاه

زنان باردار به هیچ وجه نباید از عرق چهل گیاه استفاده کنند, به دلیل وجود بعضی از عرقیات دیگر مثل عرق شوید یا عرق بید, ممکن است باعث سقط جنین در زنان باردار شود. همچنین لازم به ذکر است که خوردن این عرق گیاهی برای کسانی که رفلاکس معده دارند مضر است.

۳.۳/۵ - (۱۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *