پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

خلیفه داعش عنوان “امیر” را از فرماندهانش در موصل پس گرفت!

ابوبکر البغدادی خلیفه تروریست های تکفیری داعش عنوان امیر را از فرماندهانش در موصل به دنبال شکست های پیاپی پس گرفت!

اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,بغدادی

یک منبع در استان نینوا اعلام کرد، رهبر داعش به دنبال شکست‌های پیاپی این گروه در موصل، عنوان “امیر” را از فرماندهان خود در مناطق غربی موصل پس گرفت.

به گزارش ایسنا،‌ این منبع در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای سومریه نیوز عراق گفت: ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش به دنبال شکست‌های پی در پی نیروهایش در مواجهه با نیروهای امنیتی عراق و ترس و فرارشان از میادین نبرد عنوان “امیر” را از فرماندهان ساحل غربی رود دجله در شهر موصل پس گرفت.

 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: بغدادی اجازه نداد هیچ یک از فرماندهان این منطقه از موصل در پست فرماندهی در بخش شرقی موصل قرار بگیرند و در راستای مجازات آنها دستور داد آنها فورا مانند نیروهای عادی به جبهه‌های مقدم درگیری‌ها ملحق شوند.

 

منبع مذکور ادامه داد: درگیری‌های اخیر در شرق موصل به دلیل فروپاشی سریع صفوف داعش و موفقیت نیروهای امنیتی عراق در نفوذ به قوی‌ترین خط دفاعی داعش در یک دوره زمانی کوتاه ضربه سختی به این گروه تروریستی وارد کرد.

 

منبع یادشده گفت: یگان‌های امنیتی عراق ظرف چند روز اخیر و در پی فروپاشی صفوف داعش موفق به آزادسازی تعدادی از محله‌های شرقی شهر موصل، دانشگاه موصل و تعدادی از ساختمان‌های دولتی شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *