پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۷ قبل از ظهر به وقت تهران

قسمت نوزدهم ماه عسل؛ صحبت های زندانیان جرایم غیرعمد از زندگی سخت در زندان +تصاویر و فیلم

نوزدهمین قسمت از برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی عزیز به روزهای سخت یک زندانی که به صورت تحت الحفظ به برنامه آمده بود، پرداخت.

 

توی زندان بودن خیلی سخته

مهمانان امروز ماه عسل از زندان به صورت تحت الحفظ به برنامه آمدند تا از روزهایی که در زندان بودند بگویند:

یکی از مهمانان: هفت سال است که در زندانم ، فقط یک زندانی میفهمد که چقدر در آنجا ماندن سخت است و برنامه ماه عسل حالا یک حماسه بزرگ رو با مردم راه انداخته ست. شما نمیدانید این کسانی که به خاطر موضوعات مالی توی زندان هستند چقدر عذاب میکشن.

‎هر زنی یک مثلث خوشبختی داره: خانواده آبرو اعتبار ، و یک زن وقتی وارد زندان میشه مثلث خوشبختیشو از دست میده…

‎شش ماه که زندانم و از طرف خانواده م طرد شدم، مگه من چیکار کردم فقط میخواستم پول حلال برای خانواده م ببرم اما زمین خوردم و شکست خوردم.

صحبت های زندانیان جرایم غیرعمد از زندگی سخت در زندان

رفتم زندان فقط برای ١٣ میلیون

یکی از میهمانان ماه عسل درباره علت به زندان رفتن و اتفاقات بعد میگوید: برای سیزده میلیون به زندان افتادم؛ من توو شیش ماهه که توی زندانم همه چیزم رو از دست دادم و حالا دیگه ٢٠ روزه سرپناهم رو یعنی خانه ام هم از دست دادم. ٢ میلیون ماهی ٣٠٠ تومن خانه أجاره کرده بودم که همان را هم از دست دادم….

وقتی زندان بودم مادرم رو از دست دادم؛ نتوانستم در مراسم تدفینش باشم این ضایعات و لطمات غیرقابل جبران ست.

علیخانی: کسی که تعدد جرم داره و کلاهبردار ست با کسی که برای اولین بار به زندان رفته فرق داره، خیلی از این افراد برای عدم اطلاع از قانون به زندان رفتن.

همسرم ۶ ساله ملاقات من نیومده

مردی که چندین سال است برای بدهی مالی زندان ست از زندگی شخصی اش این طور میگوید : خانمم با من قهر کرده، ۶ساله ملاقات من نیومده! حق داره، من اشتباه کردم من نه همسر خوبی بودم و نه پدر خوب.

بعضی اوقات دیگه امید نداریم ؛ فکر آزادی میزنه از ذهنمون بیرون ….

علیخانی: کسی که تعدد جرم داره و کلاهبردار ست با کسی که برای اولین بار به زندان رفته فرق داره، خیلی از این افراد برای عدم اطلاع از قانون به زندان رفتن.

 

برنامه امشب ماه عسل با حضور ۴ مهمان روی آنتن رفت که همین امروز به‌صورت تحت‌الحفظ از زندان به این برنامه آمده بودند و با توجه به این که هنوز اولویت به آن‌ها نرسیده باید به زندان بازگردند.

در ابتدای برنامه علیخانی به این موضوع اشاره کرد که این افراد با رضایت کامل در این برنامه حضور دارند و یکی از آن‌ها اعلام کرده که نمایش تصویرش منعی ندارد.

یکی از مهمانان ماه عسل که یک بانو بود با اعلام این که مدت ۶ ماه است در زندان به سر می‌برد گفت: من ۳ بچه دارم و پسرم هم ازدواج کرده و سرپرستی او هم بر عهده من بود.

وی ادامه داد: مدت ۱۵ سال مغازه لباس فروشی داشتم تا این که وقتی نوه‌ام به دنیا آمد فلج مادرزادی بود و او را چند مرتبه عمل کردیم و در این دوران ناچار شدم چک‌های بسیاری بکشم و با ۳۲ چک برگشتی ورشکسته شدم.

خانم دیگری که مهمان ماه عسل بود با اشاره به این مدت که ۷ سال است که در زندان به سر می‌برد اظهار کرد: بنده فوق لیسانس مدیریت دارم و خودم را مقصر می‌دانم چرا که در یک مجموعه مشغول به فعالیت بودم و بدون آگاهی اسنادی را امضا کردم که پس از بروز مشکلات مالی مسئولیت امضاها با من بود و شاکی خصوصی داشتم و به همین دلیل راهی زندان شدم.

وی افزود: در این مدت ۷ سال مادرم و ۳ تن از عزیزانم را از دست دادم اما به دلیل بودن در زندان نتوانستم در مراسم آن‌ها شرکت کنم.

در ادامه ماه عسل خانمی که مدت ۶ ماه از حضورش در زندان سپری می‌شد گفت: به اعتقاد من خانواده، اعتبار و آبرو مثلث خوشبختی یک زن را تشکیل می‌دهد و من این مثلث را از دست دادم و شکست خوردم و هم اکنون برای مبلغ ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در زندان هستم.

وی همچنین تصریح کرد: من نماینده‌ای از طرف بانوان زندانی هستم که همه آن‌ها خانواده دار و بچه‌دار هستند و تقاضا می‌کنم که حداقل اعضای خانواده یک تماسی با ما داشته باشند و یا به ملاقات ما بیایند چرا که من در این مدت هیچ ملاقاتی نداشتم و هیچ کس برای من کاری انجام نداد البته از دست بچه‌هایم نیز هیچ کاری برنمی آید چرا که من سرپرست آن‌ها بودم .

این خانم همچنین یادآور شد: هرگز ناامید نمی‌شوم چرا که با امیدواری من و تلاش‌هایم و با لطف خدا نوه‌ام توانست روی پاهایش بایستد در این مدت سرپناه خودم را هم از دست دادم و خانه‌ای را که با مبلغ دو میلیون تومان پول پیش و ۳۰۰ هزار تمان اجاره در ماهدشت کرج اجاره کرده بودند را در این ۶ ماه از دست دادم.

مهمانان ماه عسل در ادامه به این موضوع اشاره کردند که چون محکومیت آن‌ها، محکومیت مالی است تا زمانی که پرداخت نشود امکان هیچ گونه آزادی وجود ندارد.

در ادامه ماه عسل دو آقا به برنامه اضافه شدند که یکی از آن‌ها یک آقای ۷۰ ساله بود که مدت ۱۱ سال از حضورش در زندان می‌گذشت.

این آقا به این موضوع اشاره کرد که به خاطر مبلغ ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در زندان است و این مشکل به دلیل یک سری بحث‌های مربوط به ضمانت ایجاد شده است و پس از این که او به زندان افتاد خانواده‌اش او را طرد کردند.

این مهمان ماه عسل همچنین به این موضوع اشاره کرد که در مدت ۱۱ سال به‌جز برای درمان بیماری‌اش هیچ گاه مرخصی نگرفته است.

همچنین آقای دیگری که مهمان ماه عسل بود به این نکته اشاره کرد که از سال ۱۳۸۶ به دلیل مشکلات مالی در زندان است و هیچ کمکی در این مدت دریافت نکرده است.

گزارش از بهاره کنجکاوفرد – خبرگزاری میزان

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *