سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

خرید کدام خودرو ها مقرون به صرفه است؟ +تصاویر ،مشخصات و قیمت

در این دوره زمانه ، زندگی کردن بدون وسیله نقلیه شخصی کمی مشکل به نظر میرسد، در این گزارش سعی داریم تا خودرو هایی را که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند را معرفی کنیم.

این روزها، زندگی بدون خودروی شخصی به نظر کمی سخت است. حتی اگر در شهری با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی هم زندگی کنید، باز داشتن خودروی شخصی، احساس بهتری به شما می‌دهد. در واقع با خودروی خودتان تقریبا هرجا که دوست داشته باشید، می‌توانید بروید.

به گزارش جام جم، هنگام خرید خودرو معمولا، ایمنی آن بسیار مطرح می‌شود و هرکس که طالب خرید خودرویی است، به این مقوله توجه کافی نشان می‌دهد. از مبحث ایمنی که بگذریم، به توان مالی می‌رسیم.
مسلما همه به دنبال خودرویی با کیفیت خوب و قیمت مناسب هستیم. در اینجا به تعدادی خودرو که در حال حاضر عنوان اقتصادی‌ترین و به‌صرفه‌ترین خودروها را در جهان به خود اختصاص داده‌اند، اشاره می‌کنیم. البته این خودروها که برخی از نمونه‌هایش در بازار ایران هستند، به دلیل شرایط خاص بازار کشور، نه به عنوان خودروهای ارزان بلکه خودروهایی محسوب می‌شوند که اقشار مرفه لذت سواری با آنها را تجربه می‌کنند.
تویوتا یاریس ال‌اس سه‌در

 

 

تویوتا یاریس؛ خودرویی با پیشرفته‌ترین امکانات ابزاری، ابتدا سال ۱۳۷۸/ ۱۹۹۹ توسط شرکت ژاپنی تویوتا راهی بازار شد و خیلی زود به یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین خودروها برای افراد با درآمد معمولی در جهان تبدیل شد. این خودرو موتور هوشمند چهار سیلندری با حجم ۴/۱ تا ۵/۱ لیتر دارد که ۶۰۰ دور در دقیقه یا توانی معادل ۱۰۶ اسب‌بخار فراهم می‌کند. تویوتا یاریس ال‌اس سه‌در، دو نوع جعبه دنده هشت سرعته خودکار و دستی دارد. طراحی این خودرو از نوع موتورجلو ـ محورجلو بوده است. این خودرو در حال حاضر در بازرا جهانی با قیمت ارزان۱۵۶۷۰ دلار (حدود ۶۱ میلیون تومان) به فروش می‌رسد که البته این عدد در بازار ایران با احتساب تعرفه گمرک و واسطه‌ها به بیش از ۱۱۰ میلیون تومان می‌رسد.
نیسان ورسا نوت اس

 

نیسان ورسا نوت اس (S)، خودرویی چندمنظوره است که توسط خودروساز ژاپنی از سال ۱۳۸۳/ ۲۰۰۴ تولید می‌شود. این خودرو صاحب یکی از طراحی‌های خوب میان خودروهای هاچ‌بک است. نیسان ورسا خودرویی کاملا مجهز بوده و دارای ابزارهای مختلف و سیستم تهویه هوا و درضمن چهار نفره است. فضای داخلی خودرو جادار و بزرگ است. جعبه‌دنده آن دستی پنج سرعته است و موتور آن چهارسیلندری با حجم۶/۱ لیتر است که توانی معادل ۱۰۹ اسب‌بخار تولید می‌کند. گشتاور آن نیز ۱۴۵ نیوتن‌متر است. این خودرو برای رانندگی شهری، از کارایی بالای برخوردار است. نیسان ورسا نوت اس، در حال حاضر با قیمت نسبتا ارزان ۱۵۰۰۵ دلار (حدود ۵۹ میلیون تومان) در بازار جهانی به فروش می‌رسد.
فورد فیستا اس سدان

 

 

این خودرو از نوع خودروهای سوپرمینی است که توسط شرکت فورد از سال ۱۳۵۴/ ۱۹۷۵ تولید می‌شود و اکنون به هفتمین نسل آن رسیده است. فیستا در اروپا، هند، برزیل، آرژانتین، مکزیک، چین، تایوان و آفریقای جنوبی ساخته شده است. این خودرو موتور ۶/۱ لیتری دارد که توانی معادل ۱۳۸ اسب‌بخار دارد. فیستا جعبه دنده دستی پنج سرعته دارد و دارای سیستم انتقال قدرت در محور جلوست. هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی است. فورد فیستا به چراغ‌های تمام ال‌ای‌دی و نیز چراغ‌های مخصوص روز مجهز شده است. این خودرو با ویژگی‌های خوبی که دارد، با قیمت نسبتا ارزان ۱۴۷۹۰ دلار (حدود ۵۸ میلیون تومان) در بازار جهانی به فروش می‌رسد.
میتسوبیشی میراژ

 

 

میستوبیشی میراژ از خودروهایی است که از سال ۱۳۵۷/ ۱۹۷۸، در کارخانه ژاپنی میتسوبیشی ساخته می‌شود. این خودرو از بهترین خودروها با مصرف بهینه سوخت با ۶/۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. میتسوبیشی میراژ مجهز به موتوری سه سیلندر با حجم ۲/۱ لیتر و دارای جعبه‌دنده دستی پنج سرعته است. فرمان تمام الکتریکی این خودرو، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، تاثیر زیادی بر افزایش هندلینگ و فرمان‌پذیری این خودرو دارد. میستوبیشی میراژ سیستم تهویه هوا، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت و کروز کنترل است. درضمن می‌توان برای آن حسگر پارک در عقب و دوربین عقب با نمایش در آینه میانی نیز سفارش داد. این خودروی با ظاهر شیک و زیبا، تنها با قیمتی معادل ۱۳۸۰۵ دلار (حدود ۵۴ میلیون تومان) در بازارهای بین‌المللی به فروش می‌رسد.
نیسان ورسا سدان اس

 

 

ورسا سدان اس (S) را شرکت خودروساز ژاپنی نیسان تولید می‌کند. این خودرو موتور چهارسیلندر با حجم ۶/۱ لیتری دارد که توانی معادل ۱۰۹ اسب‌بخار تولید می‌کند. جعبه‌دنده این خودرو دستی پنج سرعته است و مصرف بنزین آن نیز ۵۳/۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به اتصال از طریق بلوتوث، فرمان الکتریکی، دوربین دنده عقب، رادیوی ماهواره‌ای، سیستم‌های مسیریاب و صوتی عالی و همچنین دستگاه تهویه هوا اشاره کرد. نیسان ورسا در حال حاضر اقتصادی‌ترین خودروی مدرن در جهان با قیمت ۱۲۸۱۵ دلار (حدود ۵۰ میلیون تومان تومان) است.
هیوندای اکسنت جی‌ال‌اس سدان

 

هیوندای اکسنت جی‌ال‌اس (GLS) سدان ـ که محصول شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی است ـ از پرفروش‌ترین خودروها در آسیاست. شرکت هیوندای، این خودرو را با اسامی مختلف به کشورهای متفاوت فرستاده است؛ ازجمله، هیوندای اکسل در استرالیا و هیوندای ورنا در خود کره جنوبی. این خودرو درکلاس خودرو کامپکت کوچک قرار گرفته و طراحی آن به سبک خودروهای موتورجلو ـ محورجلو بوده است.

موتور این خودرو چهار سیلندری پرقدرت با توان ۱۳۸ اسب‌بخار است و ظرفیتی معادل ۶/۱ لیتر دارد. همچنین شتاب صفر تا صد آن، ۴/۱۱ ثانیه است. این خودرو با قیمت بسیار ارزان ۱۵۵۵۵دلار ( نزدیک به ۶۱ میلیون تومان) در بازارجهانی و در ایران حدود ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
شورولت سونیک ال‌اس سدان

 

 

شورولت سونیک ال‌اس (LS) سدان، خودروی کامپکت شیک و زیبایی است و هندلینگ هوشمند و واکنش مناسبی دارد. این خودرو با دو نوع موتور، یکی موتور استاندارد چهار سیلندری۸/۱ لیتری و دیگری نوع انتخابی توربوی ۴/۱ لیتری راهی بازار شده است. هر دو موتور توانی معادل ۱۳۸ اسب‌بخار ارائه می‌کنند. این خودرو جعبه‌دنده خودکار و دستی شش سرعته و گشتاوری معادل ۱۷۰ نیوتن متر در ۳۸۰۰دور در دقیقه دارد. شتاب صفر تا صد آن نیز ۹/۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو با قیمت ۱۵۰۷۰ دلار (نزدیک به ۵۹ میلیون تومان) در بازار جهانی به فروش می‌رسد.
کیا ریو ال‌ایکس

 

 

مدل‌های قدیمی کیا ریو که طی دهه اخیر در ایران تولید شد خودروی موفقی بود که به دلایل گوناگون ـ که عمده‌ترینش نبود ایربگ در نسخه تولیدی در ایران بود ـ سرانجام خط تولیدش متوقف شد. کیا ریو ال‌ایکس (LX) ، خودروی کامپکت کوچکی است که به وسیله شرکت خودروسازی کیا از کره جنوبی، ساخته و از سال ۱۳۷۹/ ۲۰۰۰ راهی بازار شد. این خودرو اکنون سومین نسل از خودروهای کیاست. کیا ریو ال‌ایکس موتور خطی چهار سیلندر با حجم ۶/۱ لیتر دارد که می‌تواند قدرتی به اندازه ۱۳۸اسب‌بخار تولید کند. جعبه‌دنده آن نیز شش سرعته دستی است. هر چهار چرخ کیا ریو ال‌ایکس، ترمز دیسکی دارند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم‌های ضد قفل (ABS) ، سیستم ترمز الکتریکی (EBS) و سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) است. این خودرو رادیوی ماهواره‌ای نیز دارد. کیا ریو ال‌ایکس در حال حاضر با قیمت ۱۴۸۱۵ دلار (حدود ۵۸ میلیون تومان) در بازار جهانی به فروش می‌رسد.
اسمارت فورتو

 

اسمارت فورتو، خودروی هاچ‌بک دو نفره و مناسب رانندگی در شهر است. این خودرو از نوع موتورعقب ـ محور عقب است. اسمارت فورتو، خودرویی است که از سال ۱۳۷۷/ ۱۹۹۸ تاکنون در آلمان و فرانسه تولید شده و از محصولات شرکت خودروسازی فورتوست. از نسل سوم این خودرو بیش از ۷/۱ میلیون عدد تولید شده است. موتور این خودرو از نوع سه سیلندری توربوست که توانی معادل ۸۹ اسب‌بخار تولید می‌کند. دو نوع جعبه دنده دستی پنج سرعته و خودکار شش سرعته از این خودرو وجود دارد. فورتو با مدل شش سرعته دستی می‌تواند در عرض ۱/۱۰ ثانیه و در مدل خودکار شش سرعته درعرض ۵/۱۰ثانیه به سرعت ۶/۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو با قیمت ۱۴۰۲۰دلار (نزدیک به ۵۵ میلیون تومان) در بازار جهانی به فروش می‌رسد.
شورولت اسپارک

 

 

 

شورولت اسپارک یک خودروی شهری است که در شرکت شورولت، از زیرمجموعه‌های شرکت جنرال موتورز ساخته می‌شود. این خودرو در شرکت جنرال موتورز کره جنوبی، قسمت GM Korea، ساخته شده است. شورولت اسپارک دارای موتور چهار سیلندر با حجم ۲/۱ لیتر است که توان ۸۴ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور ۱۲۲ نیوتن‌متر دارد. همچنین این خودرو دارای جعبه‌دنده پنج سرعته است و شتاب صفر تا صد آن ۳/۱۱ ثانیه است و می‌تواند ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت داشته باشد. این خودروی زیبا، تنها با قیمت ۱۳۰۹۵ (حدود ۵۱ میلیون تومان) در بازار به فروش می‌رسد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *