چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳ قبل از ظهر به وقت تهران

چه شرایطی برای خرید برج های پروانه ای شکل چیتگر وجود دارد؟

شهرک چیتگر که در گذشته به آن شهرک امام رضا نیز می گفتند، یکی از شهرک های نوساز در منطقه ۲۲ است که در سال های اخیر برج ها زیادی در آنجا ساخته شده است.

پهنه B شهرک چیتگر که به پهنه سروستان نیز معروف است، یکی از سه پهنه شهرک چیتگر است که به دلیل برج ها پروانه ای شکل خود مشهور شده است. این پهنه متعلق به بنیاد تعاون ارتش می باشد و واحدهای آن با شرایطی متفاوت نسبت به پهنه های A و C به اعضا واگذار می گردد. شرایط واگذاری واحدهای این برج ها به اعضا به این صورت است که بتاجا به اعضای خود سهام هایی ۳۳ و ۶۶ متری واگذار می نماید، در واقع واحدهای این پهنه به صورت متری به اعضا تعلق می گیرند نه به صورت یک واحد کامل.

چه شرایطی برای خرید برج های پروانه ای شکل چیتگر وجود دارد؟

اعضا می توانند تا پایان مهلت قرارداد با توجه به متراژ واحد مورد نظر خود، که از ۸۰ متر تا ۴۰۰ متر است، میزان سهام خود را به متراژ مورد نظرشان برسانند و صاحب یک واحد مسکونی گردند. با این روش خرید و فروش سهام ها بالا نگه داشته شده و اعضای خوش حساب از اولویت بالاتری برای انتخاب واحد مورد نظرشان برخوردار خواهند ماند. شرایط خرید برج های پروانه ای شکل چیتگر به چه صورت است؟

اطلاعاتی درباره طراحی برج های پهنه B

در این پهنه به ازای هر واحد مسکونی، ۴۰ متر مربع فضای باز در نظر گرفته شده است که البته این فضا بدون در نظر گرفتن پارکینگ و معابر می باشد. طراحی برج های این پهنه به گونه ای است که مسیرهای پیاده و سواره تداخلی با یکدیگر پیدا نکنند. نقشه واحدهای مسکونی به نحوی پیاده سازی شده تا از حداکثر نورگیری و حداقل دید نسبت به واحدها و برج های مجاور برخوردار باشند. همچنین طراحی پروانه ای شکل برج های این پهنه مانع از وزش باد سمت غرب به شرق نمی گردد.

جهت امنیت بیشتر کودکان نیز، فضای باز اختصاصی برای هر برج در نظر گرفته شده است. همچنین چندین آبنما و مرکز آموزشی و تجاری- تفریحی نیز در فضای میان برج ها ساخته خواهد شد. بیشتر اتاق خواب ها، مستر دارند و هر واحد دارای یک تراس بزرگ می باشد.

مشخصات کلی برج های پهنه B

در کل پهنه B، ۱۵ برج وجود دارند که همه آنها دارای ۳۶ طبقه می باشند و در واقع این برج ها جزو بلندترین برج های تهران محسوب می شوند. این برج های در مرحله فوندانسیون و نازک کاری به سر می برند. متراژ واحدهای آنها از ۷۵ متر تا ۴۰۰ متر می باشد و موعد تحویل آنها از سمت تعاونی یک الی سه ساله تعیین شده است.

همه این برج ها دوقلو هستند و شکلی مانند پروانه دارند. اسامی این برج ها عبارتند از:

  • سری برج های G1، G2، G3 و G4
  • سری برج های N1، N2، N3، N4، N5 و N6
  • برج های B1 و B2
  • برج های D1، D2 و D3

این برج ها با نام سرو ۱ تا سرو ۱۸ نیز نامگذاری شده اند. هر برج دارای دو بال شرقی و غربی است که بال شرقی آن ۳۴ طبقه و بال غربی ۳۶ طبقه می باشد.

در ضمن برج های G1 و G3 این پهنه به صورت آزاد به فروش رسیده اند و برج B1 نیز به اعضای تعاونی ارتش به صورت واریزی و امتیازی واگذار گردیده است، اما بقیه واحدهای برج های دیگر به صورت سهام های ۳۳ و ۶۶ متری واگذار می گردند.

چه شرایطی برای خرید برج های پروانه ای شکل چیتگر وجود دارد؟

امکانات برج های پهنه B

  • پارکینگ اختصاصی
  • انباری اختصاصی
  • لابی مجلل
  • لابی من ۲۴ ساعته
  • سالن اجتماعات
  • سالن ورزشی
  • سیستم اعلام و اطفاء حریق
  • درب ضد سرقت
  • سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی
  • هلی پد
  • ۱۰ لاین آسانسور
  • فضای بازی کودکان

موقعیت مکانی پهنه B

از نظر موقعیت مکانی پهنه B به پارک جنگلی و دریاچه چیتگر، مرکز تجاری ایران مال، باغ ملی گیاه شناسی، شهربازی هزار و یک شهر و بیمارستان تات نزدیک می باشد. همچنین ساکنین این منطقه به راحتی به بلوار پژوهش، بزرگراه خرازی، بزرگراه حکیم و بزرگراه آزادگان دسترسی دارند.

نحوه خرید و فروش سهام واحدهای برج های پهنه B

تمام سهام های واگذار شده به اعضای تعاونی، دارای دفترچه مالکیت هستند و اعضا می توانند سهام های ۳۳ و ۶۶ متری خود را با حضور به دفتر بتاجا به شخص دیگری واگذار نمایند. در این پروژه سهامی که دارای دفترچه باشد حتما واریزی خود را به صورت کامل به تعاونی پرداخت نموده است. هر سهام قیمت معینی دارد و قیمت سهام ها با توجه به اولویت اعلامی تعاونی متفاوت می باشند.

چه شرایطی برای خرید برج های پروانه ای شکل چیتگر وجود دارد؟

شرایط پرداخت و قیمت سهام های برج های پهنه B

در قرارداد اولیه اعضا علی الحساب موظف به پرداخت متری ۸۵۰ هزار تومان تا متری ۲.۹ میلیون تومان با توجه به اولویت زمانی بودند. هم اکنون نیز قیمت سهام ها متفاوت است و پرداخت به صورت نقدی می باشد. البته اعضا در زمان تحویل موظف به پرداخت جداگانه هزینه های اضافی مانند هزینه انشعابات، ضریب طبقات و مشاعات نیز هستند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *