جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ بعد از ظهر به وقت تهران

خبر خوب برای افراد سیگاری‌

تولید داروی ترک سیگار “وارنیکلین” پیش از این در انحصار کشور آمریکا بوده و برای نخستین بار در ایران به بهره برداری رسیده است.

خبر خوش برای سیگاری‌ها
مدیر عامل یک شرکت داروسازی ایرانی با تشریح داروی تولید داخل “وارنیکلین” به‌عنوان جدیدترین داروی ترک سیگار به روش درمان و ترک سیگار با این دارو پرداخت.

به گزارش تسنیم، علیرضا دبیر سیاقی در توضیح جدیدترین داروی ترک سیگار اظهار داشت: داروی تولید داخل “وارنیکلین” با نام ژنریک Varenicline Tartrate قرص‌های سفید رنگ ۰٫۵ و آبی رنگ ۱ میلی گرمی هستند که آگونیست نسبی گیرنده‌های نیکوتینی بوده و در سطوح پایین تر از تحریک توسط نیکوتین، سبب ترشح دوپامین می‌شود و در نتیجه باعث کاهش عوارض ناشی از ترک سیگار می‌شود.
سیاقی همچنین با اشاره به اینکه تولید داروی ترک سیگار مذکور پیش از این در انحصار کشور آمریکا بوده و برای نخستین بار در کشور به بهره برداری رسیده است، افزود: این دارو با مسدود کردن گیرنده‌های نیکوتینی، آنتاگونیست آنها نیز محسوب شده و تمایل فرد به کشیدن سیگار را از بین می‌برد.
مدیر عامل شرکت داروسازی کوثر همچنین تصریح کرد: خط اول درمانی برای ترک سیگار در افراد بالای ۱۸ سال در روز هشتم درمان است.
سیاقی در توضیح بیشتر خاطرنشان کرد: گاهی هم به شکل جایگزین می‌توان بین روزهای ۸ تا ۳۵ صورت پذیرد و امکان دارد یک دوره ۱۲ هفته ای اضافی هم برای موفقیت آمیز تر بودن درمان توسط پزشک تجویز شود.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *