پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

خارج کردن توموری بزرگ از روی قلب کودک سه ماهه در زاهدان! +عکس

متخصصان بیمارستانی در زاهدان موفق شدند تا یک تومور بسیار بزرگ را از روی قلب کودک ۳ ماهه جدا کنند، کودک طی عمل جراحی دوبار ایست قلبی کرد.

خبرنگاران جوان: متخصصان زبده بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان موفق شدند تومور بزرگی را از روی قلب کودک سه ماهه خارج کنند و جان وی را نجات دهند.

دکتر مسعود صالحی رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان با بیان این مطلب گفت: نوزاد ۳ ماهه با وزن حدود ۴ کیلوگرم با تنگی نفس و درد شدید شکمی به صورت اورژانسی در بیمارستان پذیرش شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی مشخص شد توده بزرگی به اندازه چهار برابر قلب نوزاد قسمت‌های مختلف قلب و ریه چپ را درگیر کرده و منجر به کاهش خون رسانی به مغز و دست راست بیمار شده بود.

صالحی تصریح کرد: بیمار یک مرتبه پیش از انجام عمل جراحی و یک مرتبه در حین عمل دچار ایست قلبی شد که با انجام اعمال مورد نیاز بلافاصله به زندگی بازگشت.

وی با اشاره به اینکه این عمل جراحی ۸ ساعت به طول انجامید اذعان داشت: تومور به طور کامل از روی قلب بیمار جدا و شریان مغزی و شریان دست راست با استفاده از عروق مصنوعی پیوند زده شد.

صالحی گفت: خوشبختانه بیمار در حال حاضر کاملا هوشیار و در آستانه ترخیص از بیمارستان است.نجات نوزاد سه ماهه پس از دو بار سکته قلبی

خارج کردن توموری بزرگ از روی قلب کودک سه ماهه در زاهدان!

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *