پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹ بعد از ظهر به وقت تهران

حمله وحشتناک پلنگ خشمگین به مرد زنجانی! +عکس

مرد زنجانی در ارتفاعات روستای لهنه و زرده از توابه استان زنجان، مورد حمله پلنگ خشمگین قرار گرفته و از ناحیه پیشانی و دست چپ دچار آسیب دیدگی های شدید شد.

ایرنا – مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یکی از اهالی روستای تشویر شهرستان طارم از توابع این استان در ارتفاعات روستا‌های ‘لهنه و زرده’ مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفت و از ناحیه پیشانی و دست چپ مصدوم شد.

امجد باقری افزود: این حادثه حوالی ظهر جمعه /۲۰ بهمن جاری/ اتفاق افتاد و این مرد روستایی از دست پلنگ جان سالم بدر برد.

وی اظهار کرد: البته هنوز ادعای این مرد روستایی برای محیط زیست محرز نیست و کارشناسان این اداره کل برای تحقیق و بررسی دقیق چگونگی این رخداد و برای یافتن نشانه‌هایی از وجود پلنگ، عازم منطقه شده اند.


حمله وحشتناک پلنگ خشمگین به مرد زنجانی!

باقری به گفته‌های این مرد مصدوم استناد کرد و افزود: گویا این مرد روستایی به تنهایی و به منظور تفریح و پیاده روی پای در این منطقه گذاشته است و پس از طی مسافتی حدود پنج کیلومتر مورد حمله این گونه جانوری شاخص قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مرد روستایی پس از نجات یافتن از دست پلنگ، تلاش می‌کند از طریق تلفن همراه موضوع را به آشنایان برای کمک و امدادرسانی خبر دهد و، چون در نقطه کور قرار داشته بنابراین به ناچار حدود یک کیلومتر از مسیر را پیاده طی می‌کند و پس از آنتن دهی، آشنایان خود را به کمک فرا می‌خواند.
باقری افزود: این مرد مصدوم که بر اثر بی احتیاطی دچار این حادثه شده است پس از درمان در محل از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان شهدا آببر طارم و سپس به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل می‌شود.
وی اظهار کرد: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و منطقه حفاظت شده سرخ آباد و بخشی از ارتفاعات کوهستانی بین زنجان و طارم، زیستگاه این گونه جانوری زیبا و شاخص است.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۲ و ۳ قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر از سوی محیط بانان مشاهده و از طریق دوربین فیلمبرداری مستندسازی شده است.
باقری یادآور شد: در سال ۹۴ نیز لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان یافت شد.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: حمله پلنگ به انسان به ندرت اتفاق می‌افتد و کارشناسان به منظور تحقیق و بررسی موضوع به دربند تشویر شهرستان طارم اعزام شده اند.
علی قره چه لو افزود: در سال‌های اخیر نیز یک چوپان با مشاهده پلنگ با این گونه جانوری وحشی و درنده، درگیر می‌شود و این حیوان نیز برای دفاع از خود به این چوپان چنگ انداخته و بلافاصله از محل دور می‌شود.
شکار هر قلاده پلنگ مبلغ ۸۰ میلیون تومان جریمه دارد.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان نیز گفت: موضوع این حادثه ساعت ۱۲:۳۴ ظهر جمعه به اورژانس اعلام شده و بلافاصله عوامل اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
جواد مرادی افزود: این مرد ۴۹ ساله که از اهالی تشویر طارم می‌باشد در حمله پلنگ از ناحیه دست چپ آسیب جدی دیده و دچار ضعف و بی حالی شده بود که اقدامات درمانی اولیه توسط اورژانس دستجرده انجام گرفته و سپس به بیمارستان شهدای طارم و پس از انجام اقدامات درمانی به منظور انجام درمان تخصصی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافت.
وی تصریح کرد: این مردم مصدوم، هم اکنون در بخش ارتوپد بیمارستان آیت الله موسوی بستری بوده و توسط پزشکان معالج در حال درمان و حال عمومی بیمار نیز مساعد است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *