پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

حمله غافلگیرانه داعش به خبرنگاران +فیلم

سی ان ان اعلام کرد تیم خبرنگاری اعزامی این شبکه به موصل با حمله غافلگیرانه داعش روبرو شدند اما توانستند از مهلکه جان سالم به در ببرند.

www.dustaan.com-حمله غافلگیرانه داعش به خبرنگاران +فیلم

به گزارش این شبکه، آروا دامون خبرنگار ارشد سی ان ان به همراه عکاس و فیلمبردار و یکی دیگر از خبرنگاران این شبکه که به موصل اعزام شده بودند با حمله غافلگیرانه داعش روبرو شدند و در حالی که تصور می کردند از مهلکه جان سالم به در نمی برند به شکل معجزه آسایی زنده ماندند.

آروا دامون در شرح ماجرا گفت: عکاس و فیلمبردار، بریسون و من با یکی از یگان های ویژه ضدتروریسم ارتش عراق در یکی از خیابان های باریک در حال حرکت بودیم که با حمله غافلگیرانه و پیچیده داعش روبرو شدیم. آنها توانستند کاروان نظامی ارتش عراق را به دو تکه تقسیم کنند.

خبرنگار سی ان ان در ادامه گفت: باید بگویم با وجود اینکه من بیش از یک دهه است که خبرنگار مناطق جنگی هستم اما این یکی از هولناک ترین تجاربی بود که تا به حال داشته ام.

وی افزود: زمانی که آنها توانستند یگان نظامی را با شلیک تیر و گلوله های آر پی جی به دو تکه تقسیم کردند، آنگاه به شکلی نظام مند وسایل نقلیه، از جمله جیپ های نظامی را از خیابان بردند. آنها در نهایت ما و سربازان را مجبور کردند از وسایل نقلیه پیاده و وارد خیابان و در نهایت داخل ساختمان شویم. زمانی که ما و سربازان وارد ساختمان های اطراف شدیم در موضع ضعف قرار  گرفتیم، نیروهای داعش شروع به تیراندازی کردند. پس از ۲۴ ساعت، در نهایت ما تحت محاصره قرار گرفتیم و حدود ۲۲ سرباز زخمی نیز با ما بود. شش سرباز که زخمی نبودند در هنگام صبح با نیروهای داعش سخت درگیر شدند و مدام درخواست نیروی کمکی می کردند و می گفتند که مهماتشان رو به اتمام است. اما کسی به کمک ما نیامد. نیروهای داعش درست در ساختمانی بودند که ما تمام شب را با خانواده های عراقی در آن به صبح رساندیم.

این خبرنگار سی ان ان در ادامه ماجرا گفت: در نهایت ساختمانی که در آن نیروهای داعش قرار داشتند مورد حمله هوایی قرار گرفت.

وی افزود: در جریان این ماجرا، یک بار نیروهای داعش به پشت بام ساختمان کناری آمدند و با پرتاب نارنجک به حیاط ساختمانی که ما در آن قرار داشتیم، چند سرباز را زخمی کردند. نیروهای ارتش عراق مدام درخواست نیروی کمکی می کردند. ما بعدها متوجه شدیم که یگانی که برای پشتیبانی ما آمده بود، آنها هم با حمله ای غافلگیرانه روبرو شده اند.

خبرنگار ارشد سی ان ان در خصوص خانواده های عراقی که آن شب میزبان نیروهای یگان ویژه بودند گفت: آنها دوست نداشتند که از آنها فیلم گرفته شود. آنها خیلی دوستانه برخورد می کردند ولی در عین حال ترسیده بودند. ما تمام شب را با آنها صحبت کردیم، گفتیم و خندیدیم اما زمانی که صبح شد و داعشی ها حمله کردند، آنها گریه می کردند و در زیر راه پله ها پنهان می شدند. آنها حتی سعی داشتند خانه را ترک کنند و به منزل همسایه بروند، اما هنگامی که تلاش می کردند از خانه خارج شوند تیراندازی مانع خروج آنها می شد. در نهایت آنها از خانه خود خارج شدند و من نمی دانم چه  اتفاقی برای آنها افتاد.

خبرنگار سی ان ان در ادامه گفت: نیروهای داعش گاهی در لابلای غیرنظامیان پنهان می شوند. یک بار یکی از سربازان عراقی به من گفت ما به خانه ای برخورد کرده ایم که پرچم سفید بر روی سر در آن نصب شده بود ولی زمانی که ما وارد خانه شدیم با پنج سرباز داعش روبرو شدیم که نارنجک به دست داشتند.

 

دانلود

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *