جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

حمله بایدن به نتفلیکس و آمازون: زمان آن رسیده که عادلانه مالیات بدهید

ماجرای مالیات شرکت های بزرگ تکنولوژی داستانی طولانی است که سال هاست در آمریکا وجود داشته. اینکه شرکت هایی مثل اپل یا آمازون با درآمد بسیار بالا، با استفاده از حربه ها و حفره های قانون مالیاتی، تقریبا هیچ مالیاتی به دولت آمریکا نمی دهند.

حمله بایدن به نتفلیکس و آمازون: زمان آن رسیده که عادلانه مالیات بدهید

حالا جو بایدن در توییتی دو کمپانی «نتفلیکس» و «آمازون» را به خاطر این رویکرد محکوم کرده. بایدن در این توئیت نوشته: «بگذارید صراحتا این را بگویم: آمریکایی های سخت کوش نباید بیش از آمازون یا نتفلیکس مالیات فدرال بدهند. زمان آن رسیده که شرکت های بزرگ سهم عادلانه شان را از این مالیات ها بپردازند»

این صحبت در حالی مطرح می شود که در سال گذشته از ۵۰۰ کمپانی برتر در بازار سهام آمریکا (شرکت های برتر لیست fortune 500) نود کمپانی هیچ مالیاتی به دولت آمریکا نپرداخته اند. کمپانی آمازون هنوز واکنشی به این توئیت نداده، هرچند سخنگوی مالی نتفلیکس اعلام کرد نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ مالیات فدرالش را پرداخت کرده و در سال ۲۰۲۰ هم رقم بالاتری خواهد پرداخت.

با توجه به اینکه تد ساراندوس (مدیرعامل نتفلیکس) و جف بزوس (مدیرعامل آمازون) دموکرات هستند و حمایت خود را با کمک به کمپین بایدن – هریس نشان داده اند، بسیاری این توئیت بایدن را تلاشی از سوی بایدن می بینند که به عموم مردم نشان دهد قرار نیست در دولتش به حامیان ثروتمندش باج دهد./سینمادیلی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *