حمله آمریکا به یمن پیام اوباما به تهران است!

به گزارش افکارنیوز، حمله آمریکا به پایگاه های راداری یمن به بهانه حمله موشکی حوثی های یمن به یک ناو آمریکایی و تحولات پس از آن، انعکاس رسانه ای گسترده ای داشته است و برخی رسانه های آمریکایی این حملات را پیام اوباما به تهران دانسته و برخی از احتمال رویارویی ایران و آمریکا سخن به میان آورده اند.

 

پایگاه خبری شبکه “سی ان ان” آمریکا (CNN) با انتشار گزارشی تحت عنوان “آمریکا درباره یمن: در صورتی که ما را تهدید کنید، واکنش نشان خواهیم داد”و همچنین پایگاه یاهو (Yahoo) در گزارشی تحت عنوان “حملات صورت گرفته در یمن خطر رویارویی آمریکا و ایران را در پی دارد” به انعکاس این تحولات پرداخته اند.

 

در این گزارشات آمده است: «چند ساعت پس از آنکه آمریکا سه سایت راداری یمن را در پاسخ به حملات موشکی حوثی ها به ناو “یو اس اس میسون” بمباران کرد، مقامات پنتاگون به روشنی اعلام کردند که در صورت نیاز باز هم پایگاه های مختلف یمن را هدف خواهند گرفت. از سوی دیگر نیز ایران کشتی های جنگی خود را به آب های مجاور یمن اعزام کرده است.

 

“پیتر کوک” سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که “ما می خواهیم این موضوع را کاملا روشن سازیم که در صورتیکه شما نیروهای ما را تهدید نمایید، در صورتی که کشتی های ما را تهدید نمایید، ما عکس العمل نشان خواهیم داد.” او موشک های شلیک شده به سوی ناو “یو اس اس میسون” را تهدید مستقیم کشتی های آمریکایی و تهدید مستقیم مردم آمریکا معرفی کرده و عنوان کرد که ما به این تهدید پاسخ دادیم و در آینده نیز پاسخ خواهیم داد.