چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر به وقت تهران

حذف مخالفان به شیوه مرد پرتغالی/ شروط جدید کی‌ روش برای ماندن

کارلوس کی‌روش با تعیین شروطی که برانکو و مخالفانش در آن نقش اول را بازی می‌کنند، فدراسیون فوتبال را برای تمدید قراردادش در آستانه تصمیمی تاریخی قرار داده است.

https://media.mehrnews.com/d/2018/05/27/3/2792145.jpg

خبرگزاری مهر – گروه ورزش: اتمام مسابقات جام جهانی و کنار رفتن تیم ملی ایران از این جام با ۴ امتیاز در گروهی که پرتغال، مراکش و اسپانیا در آن حضور داشتند، بازتاب بسیار مثبتی در جامعه داشت و مردم کشور را برای ساعتها در شادی و جشن فرو برد.

کی روش که حالا مردم از او دوباره به عنوان قهرمان ایران یاد می کنند، در کمترین زمان ممکن بعد از جام جهانی در مصاحبه ای جنجالی، منتقدانش را آماج حملات قرار داد. هدف اصلی او برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس بود. کی روش در مصاحبه شب گذشته خود با برنامه ۲۰۱۸، برانکو را به گوشه رینگ برد و در زمینه های مختلف به او حمله کرد.

سرمربی تیم ملی از برانکو به عنوان پروفسوری یاد کرد که به تیم ملی سم تزریق کرده و باعث ایجاد اختلاف و دو دستگی در تیم ملی شده است. برانکو همچنین از سوی کی روش به «نابودی» اردوی امارات متهم شد و البته سرمربی تیم ملی حضور بازیکنان اوکراینی در پرسپولیس که برای این تیم بازی نکردند را به چالش کشید. ساختمان پک که کی روش از آن به عنوان میراثش در کشور ایران یاد می کند، دیگر موضوع مورد بحث کی روش در ارتباط با برانکو بود. کی روش تاکید دارد که برانکو به همراه دوستانش (هومن افاضلی) به دنبال در اختیار گرفتن این مرکز اماده سازی ملی بوده اند.

حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس اولین شخصی بود که به مصاحبه کی روش واکنش نشان داد و از فدراسیون فوتبال خواست که اجازه ندهد زحمات باشگاه ها و برانکو لگدمال شود. کی روش هم مجددا در گفتگوی جدیدی حرف اول و آخر خودش را خطاب به برانکو زد و گفت: مردم باید تصمیم بگیرند؛ یا من یا شما!

البته برانکو شب گذشته و قبل از مصاحبه کی روش، در صحبتهایی دخالت هایش را در تصمیمات فدراسیون و برهم زدن نظم اردوهای تیم ملی رد کرد و همچنین امیر قلعه نویی و کرانچار سرمربیان سپاهان و تیم امید را در کنار خود قرار داد تا بتواند جبهه اش علیه سرمربی تیم ملی را تقویت کند. هرچند کی روش در صحبتهای خود اشاره ای به قلعه نویی و کرانچار نکرد اما سرمربی پرسپولیس به دنبال این است که در صورت ادامه حملات کی روش، نفراتی را همراه خودش داشته باشد.

حالا فدراسیون فوتبال با چالشی اساسی روبرو است. شاید اگر تا پیش از این مهمترین دغدغه کی روش و فدراسیون مسائل مالی بود، حالا سرمربی تیم ملی خواهان حذف منتقدانش از لیگ برتر و یا حداقل نادیده گرفتن خواسته های آنها و پیاده شدن صفر تا صد برنامه های خودش است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سالی هستیم که به خاطر برنامه بازی های آسیایی جاکارتا، لیگ قهرمانان آسیا و جام ملتهای آسیا، لیگ برتر برنامه فشرده ای خواهد داشت و طبیعتا منافع تیم ملی با باشگاه ها با هم تضاد زیادی خواهد داشت. کی روش با علم به این موضوع، از همین حالا شرط اصلی تمدید قراردادش را بر برنامه های آماده سازی متکی کرده است تا مبادا اتفاقات دوران آماده سازی تیمش در راه جام جهانی تکرار شود؛ روزهایی که تیم ملی حتی با سه بازیکن تمرین می کرد و یکی از اردوهای اصلی آن در امارات منحل شد.

خواسته کی روش شفاف و روشن است. او علاوه بر اینکه می خواهد آماده سازی تیم ملی برای جام ملتها و قهرمانی در این بازی ها ایده آل پیش برود، می خواهد کمترین تنش را با باشگاه ها و هواداران آنها داشته باشد. به نظر می رسد راه کی روش برای رسیدن به این درخواستها، حذف و یا ساکت کردن منتقدانی است که البته از آنها نقاط ضعف زیادی در اختیار دارد و می تواند با استفاده از همین نقاط ضعف، سیاست هایش را پیش ببرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *