پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴ بعد از ظهر به وقت تهران

جوان ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس را بشناسید!

در این گزارش شما را با ۱۰ تن از جوانترین بازیکنان فوتبالی که توانسته اند در لیگ برتر انگلیس بازی کنند اشنا خواهیم کرد.

  اخبارورزشی  ,خبرهای   ورزشی ,جوانترین بازیکنان

۱۰ نفر از جوانترین بازیکنانی که در تاریخ لیگ برتر انگلیس بازی کرده اند معرفی شدند.

برخی از بازیکنان فوتبال سریع تر از بقیه رشد می کنند و به سطح بالای فوتبال می رسند. آنها زمانی که هنوز نوجوان هستند در لیگی حرفه ای پا به توپ می شوند.  برخی از بازیکنان هم هستند که فوتبال را از کودکی آغاز می کنند و زمانی که به نوجوانی می رسند،‌ باتجربه تلقی می شوند.

 

در این گزارش ۱۰ بازیکنی که جوانترین های تاریخ لیگ انگلیس بوده اند را معرفی می کنیم :

 

۱ . متئو بریگز ( ۱۶ سال و ۶۵ روز‌) :‌ جوان ترین بازیکنی که در تاریخ لیگ انگلیس حضور داشته است.  وی در سال ۲۰۰۷ در دیدار تیم های فولهام و میدلزبورو نخستین بازی اش را در این لیگ انجام داد. این بازیکن ۲۵ ساله است و در تیم کولچستر یونایتد توپ می زند. او از ۱۰ سالگی در آکادمی جوانان فولهام به فوتبال روی آورد.

 

۲٫ ایتزی براون ( ۱۶ سال و ۱۱۷ روز) : این بازیکن در سال ۲۰۱۳ نخستین بازی اش را در لیگ برتر انگلیس در تیم وست برومویچ انجام داد. او در پست هافبک هجومی بازی می کند. براون که در حال حاضر ۱۹ ساله است در تیم روترهام یونایتد بازی می کند. البته وی به صورت قرضی از چلسی به این تیم پیوسته است.

 

۳٫ آرن لنون ( ۱۶ سال و ۱۲۸ روز) : اهالی فوتبال معمولا این بازیکن را می شناسند زیرا در لیگ انگلیس نامی برای خود دست و پا کرده است.  او در سال ۲۰۰۳ بازی اش را در لیگ انگلیس آغاز کرد. لنون که سابقه بازی در تیم ملی انگلیس را نیز در کارنامه اش دارد، در حال حاضر در تیم اورتون این کشور توپ می زند.

 

۴٫ راشیان هبرن مورفی ( ۱۶ سال و ۱۷۶ روز‌ ) : این بازیکن در سال ۲۰۱۴ فوتبال حرفه ای اش را با تیم استون ویلا آغاز کرد. او برای تیم جوانان استون ویلا در ۲۱ بازی ، موفق شده بود ۱۸ گل را به ثمر برساند. این مهاجم انگلیسی هنوز هم در تیم استون ویلا بازی می کند و امید دارد که به تیم ملی انگلیس دعوت شود.

 

۵٫ خوزه بکستر ( ۱۶ سال و ۱۹۱ روز) : این بازیکن در سال ۲۰۰۸ با اورتون فوتبال حرفه ای اش را آغاز کرد،  در آن سال به جوانترین بازیکن لیگ برتر انگلیس تبدیل شد. در حال حاضر این بازیکن انگلیس که ۲۴ سال دارد در تیم شفلد یونایتد توپ می زند.

 

۶٫ گری مکشفری  ( ۱۶ سال و ۱۹۸ روز ) : وی نخستین بازی اش را در لیگ برتر انگلیس سال ۱۹۹۹ در تیم کاونتری انجام داد. این وینگر  به عنوان بهترین بازیکن جوانان تیم کاونتری نیز انتخاب شده بود. وی در سال ۲۰۰۶ به بیرمنگام رفت و در نخستین فصلش ۱۳ گل را برای این تیم به ثمر رساند. مکشفری اکنون  ۳۴ سال دارد و در تیم دمکستر راورز بازی می کند.

 

۷٫ جک رابینسن ( ۱۶ سال و ۲۵۰ روز) :‌ در سال ۲۰۱۰ نخستین بازی حرفه اش در لیگ برتر انگلیس را برای تیم لیورپول انجام داد سپس به صورت قرضی در تیم های دیگری بازی کرد و عملکرد بسیار خوبی را از خودش به نمایش گذاشت اما مصدومیتی که برایش پیش آمد،‌ جلوی پیشرفتش را گرفت. در حال حاضر او در تیم کوئینز پارک رنجرز بازی می کند.

 

۸٫ جک ویلشر ( ۱۶ سال و ۲۵۵ روز) : هافبک انگلیسی که نام آشنا شده است و هواداران فوتبال او را می شناسند. ویلشر در سال ۲۰۰۸ نخستین بازی اش را برای توپچی های لندنی انجام داد. این بازیکن جوان در تیم ملی انگلیس نیز بازی کرده و در صورتی که مصدوم نباشد، عملکرد بسیار خوبی دارد. ویلشر در حال حاضر ۲۴ سال دارد و به صورت قرضی در تیم بورنموث توپ می زند

 

۹٫  مارک پلاتس ( ۱۶ سال و ۲۶۴ روز) : او در سال ۱۹۹۶ نخستین بازی اش در لیگ برتر انگلیس را برای تیم شفیلد یونایتد انجام داد. وی سابقه بازی در تیم دانش آموزی انگلیس را نیز در کارنامه اش داشت. در حال حاضر ۳۷ ساله است و از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

 

۱۰٫ جیمز وان ( ۱۶ سال و ۲۷۰ روز ) : او نیز از دیگر بازیکنان جوان تیم اورتون انگلیس بود که در سال ۲۰۰۵ نخستین بازی اش را برای این تیم انجام داد. او در نخستین بازی اش ۱ گل به ثمر رساند و مربی اورتون را تحت تاثیر قرار داد. وان اکنون ۲۸ سال دارد و به عنوان مهاجم در تیم بری اف سی توپ می زند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *