سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۲ قبل از ظهر به وقت تهران

جوانفکر و بقایی به حبس محکوم شدند

وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر و حمید بقایی گفت که جوانفکر به ٢ سال و نیم و بقایی به ۶ ماه حبس محکوم شده اند.

https://www.radiozamaneh.com/u/wp-content/uploads/2017/10/Baghaei-Javanfekr.jpg

مهران عبدالله پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، افزود: حمید بقایی به اتهام توهین به مسئولان ( نسبت ظالم دادن به رئیس قوه قصاییه) در شعبه ١٠۵٩ دادگاه کارکنان دولت محاکمه به ۶ ماه حبس محکوم شده است.

براساس این گزارش، دادگاه بقایی معاون اجرایی دولت دهم یکشنبه ١١ شهریور امسال در شعبه ١٠۵٩ دادگاه کارکنان دولت بابت اظهارات حین بازگشتش به زندان پس از مرخصی درمان، برگزار شد. او گفته بود مردم نمی دانند در زندان ها چه خبر است (نشر اکاذیب) و به رئیس قوه قضاییه هم نسبت ظالم بودن (توهین به مسئولان) داد. البته وی سال قبل هم به اتهام مالی محاکمه و به ١۵ سال حبس محکوم شد و با تایید رأی دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور، اسفند سال گذشته برای تحمل کیفر به زندان اوین منتقل شد.

این وکیل دادگستری اظهارداشت: علی اکبر جوانفکر نیز به اتهام توهین به مسئولان و نشر اکاذیب بابت نوشته هایش در کانال های تلگرامی در شعبه ١٠۶٠ دادگاه کارکنان دولت محاکمه و به ٢سال و نیم حبس محکوم شده است.

به گزارش ایرنا، شعبه یک دادگاه انقلاب هفته گذشته جوانفکر را به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به استناد ماده ۶١٠ قانون مجازات اسلامی و به دلیل مشایعت اسفندیار رحیم مشایی در به آتش کشیدن حکم حمید بقایی مقابل سفارت انگلیس به تحمل پنج سال و یک ماه حبس محکوم کرده است.

عبدالله پور به خبرنگار ایرنا گفت که به هر دو حکم صادره در دادگاه بدوی، اعتراض می کند./ایرنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *