شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۲ قبل از ظهر به وقت تهران

جنس ایرانی بخریم یا خارجیِ ارزان و بی‌ کیفیت؟

آخرین روزهای سال در حالی سپری می شود که برخی فروشندگان از نبود رونق در این بازار گله دارند.

http://media.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/01/26/635647106255539247.jpg

جنس ایرانی بخریم یا خارجیِ ارزان و بی‌ کیفیت؟

بسیاری معتقدند مشکلات در بازار پوشاک جدی است. از یک سو واردات غیر قانونی پوشاک تولید کنندگان را تهدید می کند و از سوی دیگر دست فروش های حاشیه خیابان ها و پیاده روها مانع از آن شده است که واحدهای صنفی رونق لازم را به خود ببینند.

در کنار این اتفاق ها نوع جنس هم موضوعی است که این روزها مانور زیادی از سوی دولت بر روی آن صورت گرفته؛اینکه پوشاکی که خریداری می شود،ایرانی است یا خارجی؟

پیراهن مردانه قیمت مشخصی ندارد. این روزها کنار خیابان پیراهن های جعبه ای بیست تا چهل هزار تومان را به وفور می بینید، اما اگر قصد خرید پیراهن برند را کردید باید بپذیرید که حتی دویست هزار تومان پرداخت کنید.

این قیمت های متعارف برای پیراهن مردانه است چرا که در بازار تهران، پیراهن های خاص با برندهای خاص حتی بیش از یک میلیون تومان هم قیمت دارد.

این روزها حتی کنار خیابان رگال های بزرگی برای عرضه مانتو پیدا می‌شود.

مانتوهایی که از سوی دستروشان خیابانی عرضه می‌شود بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان قیمت دارد، اما متعارف قیمت یک مانتو را باید ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفت.

از سوی دیگر شلوار زنانه نیز بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت می‌خورد. هزینه کیف و کفش حداقل باید بین دویست تا سیصد هزار تومان لحاظ شود.

شال روسری نیز بین ۱۵ تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه روی دست خریدار می گذارد در عین حال که شومیز یا تی شرت زنانه نیز بهایی بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در عادی ترین شکل دارد.

به این ترتیب خرید لباس های زنانه حداقل ۳۶۵ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان در حالت عادی و هزینه ای به مراتب بیشتر در وضعیت خرید از برندها به همراه خواهد داشت.

اینجا پاشنه آشیل هزینه خانوار ایرانی برای خرید لباس عید است. اگر پدرها و مادرها از خرید برخی اقلام مورد نیاز خود با هدف کم کردن هزینه ها چشم بپوشند اما نمی توانند در این حوزه کاری کنند./خبرانلاین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *