پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

جنجال های عکس مدل سرشناس امریکایی بر روی مجله هندی

انتشار تصویری از خانم کندال جنر ، مدل سرشناس امریکایی بر روی جلد مجله هندی «ووگ» موجی از اعتراضات را در شبکه های اجتماعی این کشور به راه انداخته است.

جام نیـوز: انتشار عکس «کندال جنر» مدل سرشناش آمریکایی روی جلد نشریه «ووگ» هندوستان با واکنش های منفی بسیاری در این کشور مواجه شده و مدیران این مجله را دچار مشکلات زیادی کرده است.

ووگ هندوستان که یکی از شاخه های این نشریه معتبر هنری است، به مناسبت دهمین سالگرد افتتاح مجله، شماره ویژه ای از بهترین تصاویر و مقاله های خود را منتشر کرد.

اما انتخاب عکس کندال جنر، روی جلد این شماره با اعتراض بسیاری از شهروندان هندی، سازمانهای اجتماعی و مدافعین حقوق زنان در این کشور مواجه شده است.

جنجال سازی مانکن آمریکایی
جنجال های عکس مدل سرشناس امریکایی بر روی مجله هندی

آنها باور دارند گزینش یک مدل خارجی سفیدپوست برای این شماره ویژه توهین آمیز است و مدیران این مجله باید از تصویر یک مدل هندی روی جلد استفاده می کردند.

معترضین باور دارند، این نشریه که هدفش معرفی فرهنگ و هنر هندوستان است، باید با انتخاب مدل های هندی، ارزش بیشتری برای الگوهای محلی قائل شود.

این موضوع بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت و بسیاری از چهره های مشهور، هنرمندان معروف و شخصیت های برجسته هندوستان مطالب مختلفی را در صفحات شخصی خود منتشر کرده اند.

ساعاتی پیش ووگ هندوستان با انتشار بیانیه ای رسمی به انتقادهای وارده پاسخ داد.

در این بیانیه گفته شده، در طول ده سال گذشته فقط تصویر ۱۲ مدل غیر هندی روی جلد این نشریه قرار گرفته، یعنی کمتر از ده درصد و اولیت اصلی این نشریه استفاده از مدل های هندی است.

کندال جنر هنوز واکنشی نسبت به این جریان نشان نداده است و درباره این موضوع اظهار نظری نکرده است.

او ماه گذشته نیز کانون یک جنجال رسانه ای دیگر بود و به علت حضور در آگهی تبلیغاتی شرکت «پپسی» به چهره ای خبرساز تبدیل شد.

در نهایت این شرکت به دلیل اعتراضات وارده، پخش این آگهی تجاری را متوقف کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *