سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر به وقت تهران

جلیقه زردها جاده‌ ها و راه‌ های فرانسه را بستند

https://www.dw.com/image/46745977_303.jpg

معترضان “جلیقه‌ زرد” فرانسوی با اشغال ایست‌های عوارضی‌ و برافروختن آتش در بخش‌هایی از این کشور موجب بروز هرج‌ومرج در بخش حمل‌ و نقل شدند.

“ونسی اوتوروتس”، بزرگ‌ترین شرکت بهره‌برداری بزرگراه‌های فرانسه اظهار کرد، اعتراضات در حدود ۴۰ نقطه از شبکه راه‌های تحت پوشش این شرکت و تقاطع برخی از بزرگراه‌ها خساراتی را به وجود آورده، به ویژه در شهرهای توریستی‌ همچون اوینیون، اورانژ، پرپینیان و اگد.

شرکت ونسی همچنین از به آتش کشیدن ایست عوارضی “باندل” در جنوب شرقی فرانسه خبر داد که منجر به بسته شدن بزرگراه A۵۰ میان مارسی و تولون شده است.

به دنبال این هرج‌ومرج‌ها، حدود ۲۰ نفر روز سه‌شنبه دستگیر شده و چهارتن دیگر نیز از روز یکشنبه به اتهام دست داشتن در این اغتشاش‌ها در بازداشت هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ونسی در بیانیه‌ای اظهار کرد: رانندگان باید در هنگام نزدیک‌ شدن به عوارضی‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح به دلیل حضور عابران پیاده متعدد حداکثر دقت را داشته باشند.

در هفته‌های اخیر، چندین تن در حوادت جاده‌ای در راه‌بندهای جلیقه زردها کشته شده‌اند.

“جلیقه زردها” از اواسط نوامبر در سرارس فرانسه جاده‌ها و راه‌هایی را مسدود کرده‌اند.

این اعتراضات در ابتدا با هدف اعتراض به افزایش مالیات سوخت صورت گرفت اما به تدریج به تظاهراتی علیه سیاست‌های اقتصادی لیبرال امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه تبدیل شد./خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *