جلوگیری از هک wifi

 

در ابتدا به چند نکته ضروری برای جلوگیری از هک وای فای که باید در تنظیمات اولیه مودم رعایت کنید اشاره می کنیم :

 

  1. حتما توجه داشته باشید که بهترین حالت برای رمز گذاری وای فای در مودم حالت wpa2psk می باشد .

 

جلوگیری از هک وای فای tp-link

 

۲٫در صورتی که فقط یک کامپیوتر از مودم استفاده می کند مودم را روی حالت bridge تنظیم کنید .

 

جلوگیری از هک wifi

 

۳٫اگر از حالت pppoe در مودم اسنفاده می کنید گزینه MAC Filter را در تنظیمات مودم فعال کنید .

 

چگونه از هک وای فای جلوگیری کنیم

فعال کردن MAC Filter

 

۴٫برخی اپلیکیشن ها هستند که شما را از اتصالات دیگران به وای فای مودم شما مطلع می کنند ، شما می توانید در صورتی که این پیام را مشاهده کردید آن اتصال را قطع کنید و همچنین با تغییر دادن رمز عبور مودم از تکرار این کار جلوگیری کنید .

۵٫ استفاده از نرم افزار Firewall قدرتمند می تواند پورت های بیهوده و اضافی ویندوز را بسته و راه نفوذ هکرها بسیار تنگ و مشکل کند .

۶٫ تا جایی که امکان دارد رمز ورودی مودم خود را به دوستان و مهمانان خود ندهید و سعی کنید خودتان رمز مودم را در گوشی و یا تبلت آنها وارد کنید .

۷٫ ساده ترین راه ممکن برای جلوگیری از هک وای فای این است که زمانی که از آن استفاده نمی کنید  آن را خاموش کنید .

۸٫  به روز رسانی نرم افزار روتر مودم همانند به روز رسانی سیستم عامل و مرور گر و یا هر نرم افزار دیگری حفره های امنیتی آن را مطمئن تر خواهد کرده و ویژگی های جدیدی به آن سیستم اضافه خواهد کرد ، بدین منظور بهتر است روتر خود را هر ماه یک بار بررسی کنید و و در صورت نیاز به روز رسانی کنید که انجام این کار تا حدود زیادی به جلوگیری از هک وای فای شما کمک خواهد کرد .
 ۹٫ فعال کردن SSID و گذاشتن یک نام منحصر به فرد نیز میتواند در مرحله اول از امکان دیده شدن شبکه WI-FI مودم شما به اشخاص دیگر جلو گیری کند و خود نوعی نکته امنیتی محسوب می شود و این کار را برای هک شدن WI-FI شما سخت تر می کند .
۱۰ . اما همچنان هک مودم شما غیر ممکن نیست . لازم به ذکر است بیشتر نرم افزارهایی که برای هک وای فای به کار میروند توانایی هک کردن وای فای در تمامی مودم ها را ندارند و در اغلب موارد مودم در صورتی هک می شود که از روش قدیمی تری برای عملیات رمز گذاری مودم استفاده شود و همان طور که در توضیحات فوق اشاره کردیم استفاده از حالت WPA2PSK امن ترین حالت برای رمز گذاری مودم است . برای اینکه  بتوانید حالت رمز گذاری مودم خود را بر روی WPA2-PSK تنظیم کنید می توانید مطابق با دستور زیر عمل کنید :
در مرورگر خود شماره آی پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را وارد کنید و در قسمت INTERFACE SETUP وارد قسمت WIRELESS شوید ، در ادامه به بخش رمز گذاری مودم یا همان Authentication بروید و با کلیک کردن بر منوی آن حالت WPA2PSK را انتخاب کنید .
با وجود اینکه این حالت از رمزگذاری بیشترین ضریب اطمینان را از لحاظ امنیتی دارد اما امکان شکستن این حالت در آینده با اپلکیشن های پیشرفته تر وجود خواهد داشت .

نرم افزار جلوگیری از هک وای فای :

مجله خبری دوستان : یکی از راه های جلوگیری از هک وای فای برای شما که می خواهید از هک شدن وای فای مودمتان جلوگیری کنید استفاده از برخی نرم افزارهایی است که امکان نظارت مانیتورینگ را برای شما فراهم می کند . یکی از این نرم افزارهای کارآمد که استفاده از آن نیز بسیار ساده می باشد نرم افزار softperfect wifi GUARD است . طرز کار با این نرم افزار به این صورت است که این برنامه تمامی دستگاه هایی که به مودم شما متصل هستند را نمایش می دهد و شما می توانید ارتباط دستگاه های ناشناس با مودمتان را قطع کنید . این نرم افزار می تواند هر چند دقیقه یک بار شبکه مودم شما را اسکن کرده و شما را از اتصال دستگاه های مشکوک با خبر سازد .

بهترین راهکار جلوگیری از هک وای فای

۱۱٫ اما آخرین راهکار و البته امن ترین راهکار برای جلوگیری از هک وای فای در رمزگذاری مودم ها  MAC ADRESS FILTER خواهد بود . در این روش تقریبا امکان اینکه افراد دیگر به مودم شما نفوذ کنند به صفر می رسد . اما این روش بدین صورت است که شما با تعریف کردن  MAC ADRESS کامپیوتر،موبایل و تبلت و سایر دستگاه هایی که خودتان و یا خانواده تان با آنها به مودم وصل می شوید امکان دسترسی دستگاه هایی با مک آدرسی که برای مودم تعریف نشده هستند را غیرممکن می کنید  . اگر می خواهید یک بار برای همیشه خیالتان را از نفوذ افراد ناشناخته به مودمتان راحت کنیدو از هک وای فای جلوگیری کنید حتما این مرحله را انجام دهید .

برای انجام این کار کافی است مطابق دستور زیر عمل کنید :

با اجرا کردن مرورگر و وارد کردن آی پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ وارد مدیریت مودم شوید و مطابق تصاویر این تنظیمات را انجام دهید :

۱٫ در بخش تنظیمات روتر گزینه status را انتخاب کنید .
۲٫ در قسمت گزینه های wireless بر روی refresh کلیک کنید .

چگونگی جلوگیری از هک وای فای

چگونگی جلوگیری از هک وای فای

۳٫ سپس به قسمت interface setup در سربرگ تنظیمات مودم بروید .
۴٫ در قسمت interface setup بر روی wireless کلیک کنید .

راهکار جلوگیری از هک وای فای

سر برگ interface setup

۵٫ در این قسمت به بخش wireless mac address filter بروید .
۶٫ گزینه activate را فعال کرده و مک آدرس های دستگاه هایی که می خواهید از مودم استفاده کنند را وارد کرده و در نهابت بر روی گزینه save کلیک کنید تا تغییرات انجام شده بر روی مودم شما ذخیره شود .

بهترین رهکار جلوگیری از هک wifi

 

گروه فناوری دوستان