جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

جشن تولد ساده و بدون تشریفات ولادیمیر پوتین +عکس

ولادیمیر پوتین یکی از برجسته ترین شخصیت های سیاسی جهان محسوب می شود که تقریبا یک سوم عمر خود را در بالاترین مقامات دولتی روسیه سپری کرده است. او در آستانه ۶۵ سالگی قرار دارد.

پوتین امروز ۶۵ سالگی خود را با کار کردن جشن می‌گیردمجله خبری دوستان : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،”ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه امروز، شنبه (۷ اکتبر) شصت و پنجمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد، در حالیکه تقریبا یک سوم عمر خود را در بالاترین مقامات دولتی صرف کرده و از شخصی کاملا ناشناخته، به یکی از بزرگترین رهبران جهانی تبدیل شده که با مشارکت وی بسیاری از مشکلات پیچیده بین المللی حل و فصل شده است و حتی در این روز خاص خود، هم قصد دارد به برنامه روزانه کاری اش ادامه داده و برای حل و فصل مسائل و مشکلات روسیه، تلاش کند.

ولادیمیر پوتین در تاریخ ۷ اکتبر سال ۱۹۵۲ در شهر “لنینگراد” (سنت پترزبورگ امروزی) به دنیا آمد.

در سال ۱۹۷۵ از دانشکده حقوق دانشگاه دولتی لنینگراد فارغ التحصیل شد و در طول سالهای ۱۹۹۰-۱۹۸۵ در جمهوری دموکراتیک آلمان کار می کرد.

از سال ۱۹۹۰ مشاور رئیس دانشگاه دولتی لنینگراد در مسائل بین المللی بود، و سپس به سمت مشاور ریاست شورای شهر لنینگراد منصوب شد. از ژوئن سال ۱۹۹۱ نیز ریاست کمیته روابط خارجی شهرداری شهر سنت پترزبورگ را برعهده داشت. و با نشان دادن مسئولیت پذیری خود به همین ترتیب به درجات بالاتر دولتی منصوب گردید تا اینکه از ماه مه سال ۱۹۹۸ معاون اول دفتر ریاست جمهوری “بوریس یلتسین” نخستین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه شد.

ولادیمیر پوتین در سال ۱۹۹۹ پا به عرصه سیاست بزرگ روسیه گذاشت: او ابتدا بعنوان معاون اول رئیس دولت اجرایی روسیه و بعد هم نخست وزیری فدراسیون روسیه منصوب گردید.

پوتین در سال ۲۰۰۰ دومین رئیس جمهور فدراسیون روسیه، بعد از بوریس یلتسین گردید و برای دو دوره این سمت را در اختیار خود داشت، ولی در سال ۲۰۰۸ ، “دمیتری مدویدف” رئیس جمهوری جدید روسیه، وی را به سمت نخست وزیری کشور منصوب کرد (بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد بیش از دو دوره نمی تواند در سمت ریاست جمهوری این کشور باقی بماند).

پوتین برای سومین بار در سال ۲۰۱۲، بار دیگر از سوی مردم روسیه به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد و کار خود با صدور دستوراتی بسیار مهم تحت عنوان «فرمانهای ماه مه» آغاز نمود که برنامه گسترده ای برای توسعه همه جانبه روسیه بشمار می رود. سومین دوره ریاست جمهوری پوتین در بهار سال ۲۰۱۸ به پایان خواهد رسید (بر اساس اصلاح قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری در این کشور شش ساله شده است).

ولادیمیر پوتین هنوز اعلام نکرده که قصد دارد در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ شرکت خواهد کرد یا نه. ولی اکثر کارشناسان معتقدند، وی حتما در این انتخابات شرکت خواهد کرد.

منبع:تسنیم

جشن تولد ساده و بدون تشریفات ولادیمیر پوتین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *