سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۴۶ بعد از ظهر به وقت تهران

کشته شدن ۲ ایرانی توسط مرزبانی ترکمنستان

فرماندار بندرترکمن در گلستان: در تیراندازی مرزبانان ترکمنستان به سوی ماهیگیران گلستانی در محدوده آبی دو کشور ؛ ۲ تن کشته و ۲ نفر بازداشت شدند.

http://media.jamejamonline.ir/Media/Image/1392/01/22/635012685640346620.jpg

کشته شدن ۲ ایرانی توسط مرزبانی ترکمنستان

فرماندار شهرستان بندرترکمن گفت: یک گروه چهار نفره از صیادان این شهرستان که مشغول ماهیگیری در دریای خزر بودند با تیراندازی ماموران مرزبانی ترکمنستان در محدوه مرزهای آبی دو کشور مواجه شدند. الیاس هیوه چی افزود: این صیادان که از اهالی بندرترکمن هستند، شب گذشته برای ماهیگیری وارد خزر شده بودند و به دلیل حضور در محدوده مرزهای آبی ایران و ترکمنستان، توسط مرزبانان این کشور مورد اصابت تیر قرار گرفتند.

وی گفت: بر اساس اطلاعات واصله یکی از صیادان در دم کشته شده و یک نفر دیگر نیز به سبب شدت جراحات فوت کرده است.
هیوه چی گفت: دو نفر دیگر از صیادان که زنده مانده اند به همراه اجسادکشته شدگان در اختیار مرزبانی کشور ترکمنستان قرار دارند.
الیاس هیوه چی گفت: این گروه صیادان، ماهیگیران جوان متولد سال های۵۷ تا ۶۱ بودند و متاسفانه بدون توجه به اخطارهایی که قبلا به همه صیادان بومی منطقه داده شده، در محدوده مرزهای آبی دو کشور، اقدام به ماهیگیری کرده اند که با برخورد نامناسب مرزبانان ترکمنستان مواجه می شوند.
خبر کشته و دستگیر شدن صیادان ایرانی به وسیله مرزبانان ترکمنستانی به صورت گسترده در فضای مجازی استان گلستان، بویژه کانال های تلگرامی فعال در شهرستان بندرترکمن در حال انتشار است.
در سال های اخیر نیز تعدادی از صیادان بندرترکمن و گمیشان به سبب حضور در محدوده مرزهای آبی دو کشور در دریای خزر با تیراندازی مرزبانان این کشور مواجه شده بودند.
مواج بودن بودن دریا، از کار افتادن دستگاه های جی پی اس و مکان نما و خراب شدن قایق های ماهیگیری به همراه بی توجهی به هشدارهای دریایی از جمله دلایل ورود احتمالی ماهیگیران ایرانی به مرزهای آبی ترکمنستان در دریای خزر است.
بندرترکمن با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع و شغل بیشتر اهالی منطقه ماهیگیری و وابسته به دریای خزر است./ایرنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *