سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

زلزله بجنورد | جزئیات وقوع زمین لرزه شدید در بجنورد +خسارات و تصاویر

وقوع زمین لرزه ای شدید با قدرت ۵.۷ ریشتر بجنورد در خراسان شمالی مردم این شهر را به وحشت انداخته است.

زلزله بجنورد | جزئیات وقوع زمین لرزه شدید در بجنورد +خسارات و تصاویر

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز لرزه‌نگاری کشور (موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران) ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه و ۵۷ ثانیه شامگاه شنبه وقوع زلزله‌ای به قدرت ۵.۷ ریشتر در شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی را ثبت کرد.

بنابر مشاهدات خبرنگار مهر، شهروندان بجنوردی و مردم روستاهای اطراف از بیم و هراس پس‌لرزه‌های احتمالی به خیابان‌ها آمده‌اند.

زمین‌لرزه شدید بوده است و مردم نگران زلزله‌های احتمالی بعدی هستند و احتمال اینکه شب را در بیرون از خانه‌های خود بگذرانند وجود دارد

محمود ثمینی

فرماندار بجنورد گفت: براثر زلزله ۵.۷ ریشتری بجنورد دیوار برخی از منازل روستایی و شهری خراسان شمالی فروریخت.

محمود ثمینی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان این‌که زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری استان خراسان شمالی را لرزاند، اظهار کرد: این زلزله خسارت‌هایی را به منازل روستایی و برخی تأسیسات وارد کرده است.

وی بابیان این‌که پس از زلزله برق برخی نقاط شهرستان قطع و تلفن‌ها هم دچار اختلال شد، ادامه داد: هم‌اکنون برق منطقه وصل شده و تیم‌های ارزیاب ما در مناطق مستقرشده‌اند تا خسارت‌های احتمالی را برآورد کنند.

ثمینی از فروریختن چند دیوار در منازل روستایی خبرداد و گفت: براثر ریزش دیوار چند نفر از شهروندان زیر آوار ماندند و تعدادی از آن‌ها از زیر آوار خارج‌شده‌اند.

وی همچنین از وارد شدن خسارت به روستای حصار گرمه خان خبرداد و گفت: هنوز خسارت‌های واردشده جمع‌بندی نشده‌اند ولی تاکنون تخریب دیوار سه خانه مسکونی گزارش‌شده است.

وی احتمال داد خسارت‌های واردشده به دلیل بالا بودن شدت زلزله زیاد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه حوالی پیش قلعه در استان خراسان شمالی را لرزاند.

حسین عظیمی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور استاندار تشکیل جلسه داد و در حال بررسی گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌ها هستیم.

حسین عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرکز زلزله در پیش قلعه بوده و گزارش‌هایی از تخریب برخی منازل خشتی و گلی بخصوص در روستاها دریافت کرده‌ایم.

عظیمی افزود: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است اما پیش‌بینی می‌شود خسارت‌های مالی افزایش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: اورژانس، هلال‌احمر و بیمارستان‌های ما در آماده‌باش کامل هستند.

وی گفت: با توجه به قدرت بالای زمین‌لرزه مردم در خیابان‌ها حاضرشده‌اند و به آن‌ها توصیه می‌کنم با توجه به این‌که پس‌لرزه بالای ۳ ریشتر گزارش نشده است فعلاً از حضور در اماکن مسقف خودداری کنند.

عظیمی بیان کرد: در برخی نقاط شهری هم به دلیل این‌که چراغ‌های راهنمایی در حال چشمک‌زن قرارگرفته‌اند شاهد ترافیک هستیم و از پلیس راهور درخواست کردیم به این مسئله ورود پیدا کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *