پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

جزئیات محاکمه غیابی امیرقرایی در پرونده قتل وحشتناک +عکس

فراری بودن امیر قرایی در قتل خونین پسر جوان باعث شد تا پس از هشت سال به صورت غیابی به این پرونده رسیدگی شود.

پیش‌نویس خودکار

عصر چهارشنبه ۷ اردیبهشت سال ۹۰ ماموران کلانتری جنت آباد از درگیری چند جوان مطلع و خیلی زود تیم ویژه ای از ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.ماموران با حضور در محل درگیری مشاهده کردند جوانی به نام حمید هدف ضربه قمه قرار گرفته است. با توجه به حساسیت موضوع این جوان به بیمارستان منتقل شد و در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار گرفت تا این که پزشکان مرگ مغزی او را تایید   و خانواده حمید نیز در اقدامی انسان دوستانه رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن پسرشان به بیماران چشم انتظار اعلام کردند.با توجه به جنایی شدن این درگیری، تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل جنایت وارد عمل شدند و در گام نخست پی بردند که عامل این جنایت امیر قرایی یکی از قوی ترین مردان ایران است که در این درگیری خونین حضور داشته و دست به قتل زده است.کارآگاهان در همان تحقیقات ابتدایی موفق به دستگیری برادر امیر قرایی به نام علیرضا شدند و مشخص شد امیر پس از این درگیری خونین فرار کرده است.

 

برادر قربانی جنایت

برادر قربانی جنایت که در این درگیری حضور داشت، پیش روی بازپرس پرونده قرار گرفت و گفت: برادرم حمید و امیر دوستان قدیمی بودند و هیچ وقت فکر نمی کردم امیر دست به چنین کاری بزند، اختلاف آن ها بر سر سه میلیون تومان بود و چند ماه بر سر این موضوع با هم اختلاف داشتند.وی افزود: شب حادثه در سفره خانه نشسته بودیم و هیچ قرار دعوایی نداشتیم. من و دوستان برادرم در قهوه خانه بودیم که پیامکی از امید به دست حمید رسید که او را عصبانی و رنگش تغییر کرد.
این مرد ادامه داد: چند دقیقه بعد پیامک های دیگری از امیر به دست برادرم رسید که باعث شد او عصبانی و تحریک شود. قوی ترین مرد ایران از برادرم خواسته بود به بیرون سفره خانه بیاید تا با هم دعوا کنند. من چند بار جلوی برادرم را گرفتم اما آخرین پیامک امیر پر از فحش و حرف های سنگین بود که دیگر نتوانستم برادرم را بگیرم و به بیرون رفت.برادران قرایی با شمشیر و قمه جلوی در بودند که امیر به سمت برادرم حمله کرد، دوستانمان به بیرون از سفره خانه آمدند تا آن ها را از هم جدا کنند. یکی از دوستانمان وارد درگیری شد تا ضربه به حمید نخورد که خودش با ضربه قمه امیر زخمی و چهار انگشت اش قطع شد و حمید نیز ضربه عمیقی به دستش خورد ولی چون راه می رفت فکر نمی کردیم حالش بد باشد. او را به بیمارستان رساندیم و در آن جا بود که فهمیدیم شرایط حمید وخیم گزارش شده و امیدی به زنده بودنش نیست. پس از آن خانواده ام به اهدای اعضای بدن برادرم به بیماران رضایت دادند.

 

پدر امیرقرایی در بازداشت

پدر امیر که به جرم نگهداری مواد مخدر بازداشت شده بود، به ماموران گفت: پسرم همیشه ورزش می کرد و شنیده بودم که با یکی از دوستانش دچار مشکل شده است، وقتی متوجه شدیم که حمید به خاطر قتل دوست اش فراری شده است، باورکردنی نبود و روز آخر با چهره ای عصبانی و ناراحت به خانه آمد و چند لباس برداشت و رفت، پسرم خودش را تسلیم پلیس می کند و فقط به فرصت نیاز دارد که با خودش کنار بیاید.

 

قاتل فراری

بررسی ها نشان از آن داشت که امیر قرایی قوی ترین مرد ایران پس از جنایت پا به فرار گذاشته است و سرنخ هایی از خروج غیرقانونی این قاتل از کشور  وجود داشت.
با گذشت چهار سال از ماجرای قتل حمید در درگیری خونین، بازپرس شعبه ۴ دادسرای ناحیه ۲۷ تهران با تقاضای چاپ عکس امیرقرایی خواست، کسانی که اطلاعی از مخفیگاه وی دارند با پلیس تماس بگیرند.

 

کیفرخواست

هشت سال از ماجرای قتل خونین گذشته و تحقیقات پلیسی نشان از آن دارد که امیر قرایی پس از قتل به کشور ترکیه، سپس به یونان و قبرس و احتمالا به کشوری که هیچ ارتباطی با ایران ندارد، سفر کرده است. با توجه به فراری بودن این قاتل به این کشور امکان بازگرداندن او به ایران وجود ندارد. در این مرحله قاضی پرونده کیفرخواست پرونده قتل حمید را صادر کرد.بنا به این گزارش، با صدور کیفرخواست پرونده قتل پسر جوان که امیر قرایی قاتل شناخته شده، قرار است پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شود تا به صورت غیابی حکم نهایی در این پرونده صادر شود.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *