پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۹ قبل از ظهر به وقت تهران

جزئیات خودکشی کارگر صنعت نفت

جنجال خودکشی یک کارگر حراستی در میدان نفتی یادآوران با واکنش های مسوولان و کاربران فضای مجازی همراه بود.

جزئیات خودکشی کارگر صنعت نفت

به گزارش جام جم، عمران محمدی از کارکنان شرکت پیمانکاری مؤسسه «نظم آفرینان ایمان» که در زمینه حراست و نگهبانی فعالیت می‌کرد، روز چهارشنبه ٢١ خردادماه در محدوده چاه نفتی شماره ۱۹ در میدان نفتی یادآوران خود را به دار آویخت. همکاران او مشکلات شغلی و درآمدی را
به عنوان دلایل این اتفاق اعلام کردند.
بعد اعلام شد که این کارگر درخواست مساعده ۵۰۰ هزار تومانی کرده و بعد از عدم دریافت این مبلغ اقدام به خودکشی کرده است در حالی که شرکت پیمانکار اعلام کرد نه به صورت کتبی و نه به صورت شفاهی چنین درخواستی به دست آنان نرسیده است.
برخی گمانه‌زنی‌ها هم اعلام می‌کند که این کارگر مشکلات شخصی داشته است در حالی که برخی کاربران فضای مجازی قطع شدن برخی مزایای عمران محمدی را علت این کار می‌دانند.
رئیس اداره کار هویزه از بررسی این حادثه خبر داد و گفت: این کارگر مدت یک‌ماه در فروردین سر کار نبوده و یازدهم اردیبهشت ماه به سر کار بازگشته و فردای آن روز یعنی دوازدهم، قرارداد را با کارفرما امضا کرده است. او فقط حقوق اردیبهشت خود را دریافت نکرده بود و از قبل آن معوقه ای نداشت.
موسسه نظم آفرینان ایمان که این کارگر جزو نیروهای استخدامی آنجاست، پس از این حادثه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد؛  شش روز تاخیر در پرداخت حقوق نمی تواند دلیلی برخودکشی عمران محمدی باشد.
با افزایش واکنش ها به این خودکشی ، بیژن زنگنه روز پنجشنبه به مهندس شمسایی، مشاور خود ماموریت داد تا علت حادثه خودکشی یکی از کارکنان در میدان یادآوران را بررسی کند. در نامه وزیر نفت  آمده  است؛ با فوریت برای شناخت علت واقعی حادثه، نسبت به بررسی میدانی موضوع از جوانب مختلف و کسب اطلاعات از دستگاه‌ها و مقامات مرتبط، اقدام کرده و نتیجه را همراه با پیشنهاد به اینجانب گزارش کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *