چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷ قبل از ظهر به وقت تهران

بیوگرافی نسیم نجفی اقدم / دلیل تیراندازی در مقر یوتیوب چه بود؟ +تصاویر

در ویدیویی که از نسیم نجفی اقدم، عامل تیراندازی شب گذشته در آمریکا منتشر شده است، او خود را اهل ارومیه و ساکن مهر شهر کرج معرفی می کند.

پلیس سان برونو ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد که عامل تیراندازی در مقر یوتیوب زنی ۳۹ ساله به نام نسیم نجفی اقدم و ایرانی تبار بوده است./ تصویری از نسیم نجفی اقدم ایرانی‌ تبار و ۳۹ ساله که گفته می‌شود عامل تیراندازی یوتیوب است.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد فردی که شب گذشته در ساختمان مرکزی یوتیوب در «سان برونو» در کالیفرنیا با شلیک گلوله چند نفر را زخمی و سپس اقدام به خودکشی کرد، زنی ۳۹ ساله به نام «نسیم نجفی اقدم» بوده است.

با توجه به نام مهاجم، نامبرده احتمالا دارای اصالت ایرانی است اما رسانه‌ها او را یک شهروند آمریکایی اهل کالیفرنیای جنوبی معرفی کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی آمریکا نیز به نقل از چند مقام ارشد پلیس، هویت ضارب را «نسیم نجفی اقدم» اعلام کرد.

طبق گزارش رسانه‌ها، حدود هزار و صد نفر در ساختمان یوتیوب در سان برونو کار می‌کنند. این ساختمان حدود ۲۰ مایل با ساختمان گوگل فاصله دارد.

پلیس می‌گوید انگیزه نسیم نجفی اقدم از انجام این حمله، تروریستی نبوده و احتمالا پای اختلافات داخلی یا خصومت شخصی در میان است.

مهاجم هنگام حمله به ساختمان یوتیوب یک اسلحه کالیبر ۹ میلیمتری به همراه داشته است.

طبق گفته پلیس، نسیم نجفی اقدم سه نفر را زخمی کرده و در اثر گلوله‌ای که به خودش شلیک کرده، جان باخته است.

وی که ساکن سن‌دیگو (در جنوب کالیفرنیا) بوده، طبق برخی گزارش‌ها چندی پیش با انتشار یک ویدئو در یوتیوب، این سایت را به اعمال تبعیض علیه خود و سانسور ویدئوهایش متهم کرده بوده است.

تیراندازی زنان در آمریکا یک اتفاق نادر به شمار می‌رود. طبق گزارش پلیس آمریکا، سهم زنان در حوادث تیراندازی در این کشور تنها ۶ درصد است.


تصویری که برخی رسانه‌ها از نسیم نجفی اقدم منتشر کرده‌اند

نسیم نجفی؛ از حذف در یوتیوپ تا شب خونین سن برونو!/ چرا نسیم نجفی اقدم، ۳۹ ساله، ورزشکار، گیاهخوار و فعال فضای مجازی ناگهان عامل تیراندازی یوتیوب شد؟

عامل تیراندازی در یوتیوب مشخص شد. او یک خانم ایرانی امریکایی ۳۹ ساله به نام #نسیم_نجفی_اقدم است. بنابر اخبار نسیم اقدم در این حادثه در نهایت خودکشی کرده است. اما چرا نسیم اقدم در یوتیوپ اقدام به تیراندازی کرد؟

نسیم نجفی اقدم اخیرا ویدئویی از خود منتشر کرده که این ویدئو در یوتیوب قابل دسترسی است. او در این ویدئو گلایه‌های خود از یوتیوب را مطرح می‌کند می‌گوید مورد تبعیض قرار گرفته و یوتیوپ ویدئو‌های او را فیلتر کرده است چون این ویدئوها، قدیمی و جدید بازدید کننده‌های زیادی داشته و حالا یوتیوب می‌خواهد مانع از بازدید آنها شود.

او همچنین درباره حمله یوتیوب به کانال فارسی‌اش با عنوان نسیم سبز می‌گوید و معتقد است برنامه‌های او که به سلامت زندگی مردم می‌پردازد فیلتر و از دسترس خارج شده در حالیکه ویدئو‌هایی که مشکل اخلاقی دارند در دسترس هستند و بچه‌ها هم می‌توانند آنها را تماشا کنند.

http://www.nasimesabz.com/sitebuilder/images/chick_nasim2-521x484.jpg

در وب سایت نسیم نجفی هم مطالب مشابهی از این دست به چشم می‌خورد. او مدعی شده از سوی مروجان گوشتخواری تهدید شده است و در جایی دیگر در حالیکه کارمندان یوتیوب را “کوته فکر” خطاب کرده اینطور نوشته که اکانت او فیلتر شده و کارمندان یوتیوب کانال‌های فارسی وی را تحت کنترل دارند.

همه این شواهد و قرائن نشان از این دارد که نسیم نجفی اقدم، ۳۹ ساله، به شدت در حوزه ورزش و گیاهخواری در فضای مجازی از جمله یوتیوب و اینستاگرام فعال بوده است و البته مهمترین نکته درباره او اختلاف حدودا دو ساله‌اش با یوتیوپ است که می‌تواند دلیلی بر اتفاقات شب گذشته در کالیفرنیای امریکا باشد که از دل همه آنها نام “نسیم نجفی اقدم” به عنوان عامل تیراندازی یوتیوب بیرون آمد؛ کسی که خود نیز در این حادثه به دلیل خودکشی از پا درآمد. پلیس هنوز اطلاعات بیشتری درباره این اتفاقات ارائه نکرده است./خبرآنلاین

https://images.khabaronline.ir//images/2018/4/18-4-4-9524117.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *