پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

جریمه ۳۴ میلیونی برای گرانفروشی در فرودگاه شیراز

بازرسان تعزیرات حکومتی استان فارس، فروشگاهی را در فرودگاه شیراز به دلیل گرانفروشی بع تدادی توریست خارجی ۳۴ میلیون تومان جریمه نقدی کردند.

انتشار پستی از یک گردشگر خارجی در شبکه های مجازی که بابت سفارش سه فنجان کاپوچینو، ۲ عدد همبرگر و یک هات داگ ۲۷۰ هزار تومان پرداخته بود، با واکنش بازرسان تعزیرات حکومتی استان فارس همراه شد و پس از شناسایی غرفه گرانفروش، جریمه ۳۴۰ میلیون ریالی برای آن درنظر گرفته شد.

به گزارش ایلنا مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس روز گذشته به همراه بازرسان تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف در فرودگاه شیراز حضور یافت تا اینگونه بر جدیت و عزم دستگاه های نظارتی بر مقابله با گرانفروشی در این مکان پرتردد تاکید کرده باشد.

در جریان این بازدیدها،غرفه متخلفی که گرانفروشی آن به گردشگر خارجی واکنش زیادی در شبکه های مجازی داشت، شناسایی و با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس برای این غرفه پرونده تشکیل شد.

علی مبشری در حاشیه این بازدید گفت: این غرفه متخلف ملزم به پرداخت ۱۹۳ هزار تومان اضافه دریافتی از گردشگر خارجی بابت اقلام عرضه شده به وی است.

وی افزود: در حال تلاش برای شناسایی گردشگر خارجی و بازگرداندن اضافه مبلغ دریافتی این غرفه به وی هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: در بازرسی ها از این غرفه گرانفروش همچنین ۱۷ میلیون تومان تخلف گرانفروشی شناسایی شد که در نهایت، این غرفه به میزان ۲ برابر این رقم یعنی ۳۴ میلیون تومان جریمه شد.

مبشری اظهار کرد: در مجموع در بازدیدهای دوشنبه بازرسان اکیپ سیار تعزیرات حکومتی از غرفه های فرودگاه شیراز ، بیش از ۱۳۵ میلیون تومان تخلف کشف شد.

مبشری در ادامه از شهروندان خواست در صورتی که جنسی را از غرفه های فرودگاه شیراز گران خریداری کردند مراتب را به سامانه ۳۰۰۰۹۶۵۱ گزارش تا موضوع به سرعت رسیدگی و با متخلف برخورد شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *