پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

جان کربی: تلاشمان را برای آزادی سیامک نمازی می‌کنیم

 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی , جان کربی

وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه آزادی سیامک نمازی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود درباره سیامک نمازی تبعه ایرانی- آمریکایی بازداشت شده در ایران مدعی شد: اگر گزارشات اخیر صحت داشته باشد ما همچنان معتقدیم که وی ناعادلانه بازداشت شده و کیفرخواست مطرح شده علیه سیامک نمازی (شهروند آمریکایی ایرانی‌الاصل) نامشخص است و دیگر آمریکایی‌های دو تابعیتی که در ایران بازداشت هستند، باید هرچه فوری‌تر آزاد شوند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کری همچنین گفت: ما اطلاعات بیشتری در این زمینه نداریم اما تمام تلاش خود را برای حل این پرونده‌ها و هر پرونده دیگر مربوط به شهروندان آمریکایی بازداشت یا مفقود شده در ایران به کار می‌گیریم.

وی گفت: به دلیل حفظ حریم شخصی و مسائل امنیتی نمی‌توانیم درباره اقدامات خود برای آزادی این شهروندان و تبعه لبنانی ساکن آمریکا اظهارنظر کنیم اما تاکید می‌کنم که از هر روشی برای حل این مساله استفاده می‌کنیم.

سیامک نمازی به اتهام ارتباط با عوامل ضدامنیتی داخلی در ایران بازداشت و همان‌گونه که دادستانی تهران اعلام کرده است، پرونده وی برای بررسی و صدور رای نهایی به دادگاه رفته است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *