پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

پردرآمدترین ورزشکار تاریخ جهان کیست؟

در این بخش می خواهیم پردرامدترین ورزشکار تاریخ جهان را معرفی کنیم، اگر فکر می کنید لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، تایگر وودز، لبران جیمز و … صاحب این رکورد هستند سخت در اشتباهید!

لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، تایگر وودز، لبران جیمز و بسیاری دیگر از نامداران ورزش درآمدهای کلانی داشته‌اند اما هیچ کدام پردرآمدترین ورزشکار تاریخ نیستند!

به گزارش تسنیم، کریستیانو رونالدو در ماه نوامبر قرارداد جدیدی با رئال مادرید امضا کرد و گفته می‌شود بر اساس این قرارداد هفته ای ۳۶۵ هزار پوند دستمزد می گیرد. لیونل مسی هم انتظار می‌رود به زودی قراردادی امضا کند که مبلغی نزدیک به همین حدود دریافتی داشته باشد.

این روزها مطبوعات دنیا شدیدا تحت تاثیر پیشنهادهای وسوسه کننده و هنگفت چینی‌ها به ستاره‌های دنیای فوتبال هستند و تقریبا هر روز یک ستاره از سطح برتر فوتبال دنیا به سوپر لیگ چین نسبت داده می‌شود. دیگو کاستا آخرین آن‌ها است که گفته می‌شود پیشنهاد دستمزد سالانه ۳۰ میلیون پوندی دارد.

در این بین بیرون از مستطیل سبز فوتبال هم هستند ورزش‌هایی که در آن ستاره‌های‌شان دستمزدهای نجومی می‌گیرند. مثلا فوتبال امریکایی، تنیس، گلف و … جالب است بدانید اولین ورزشکاری که توانسته از راه ورزش بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد تایگر وودز است که رشته تخصصی‌اش گلف بوده اما گایوس آپولوس دیوکلس نامی است که شاید در قرن ۲۱ خیلی‌ها با آن نا‌آشنا باشند اما او ورزشکاری بوده که در دوران خودش بیشترین دستمزد را می‌گرفته است و حتی می‌توان او را پردرآمدترین ورزشکار تاریخ دانست.

در شرایطی که وودز توانسته از ورزش بیش از یک میلیارد دلار پول به حساب بانکی‌اش واریز کند، دیوکلس طبق گزارشات بیش از ۱۵ میلیارد دلار به دست آورده است. او که یک ارابه‌ران رومی بوده در سن ۱۸ سالگی کارش را آغاز کرده و بیش از ۲۴ سال به کارش ادامه داده است. در این مدت او در ۴ هزار و ۲۵۷ مسابقه شرکت کرده و در ۱۴۶۲ مسابقه پیروز بوده است. دیوکلس در سن ۴۲ سالگی اعلام بازنشستگی و برای همیشه نامش را در تاریخ ماندگار کرد.

گفته می شود او زمانی که بازنشسته شده ۳۵ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۱۲۰ سکه رومی به دست آورده بوده است که ارزش آن حدود ۱۵ میلیارد دلار امروز است. با این تفاسیر مسی، رونالدو و باقی ورزشکاران باید چندین برابر چیزی که در حال حاضر دریافتی دارند به دست آورند تا بتوانند با او رقابت کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *