پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

تیم کی روش جوان تر از همه تیم های یورو ۲۰۱۶!

میانگین سنی تیم های حاضر در یورو لیگ اعلام شد و جالب است بدانید که تیم ملی ایران از تمام تیم های اروپایی جوان تر است.

%postname%

در اروپا بازیکن ۲۰ ساله، با تجربه به حساب می آید ولی در فوتبال ایران می گویند بازیکن ۲۵ ساله جوان است و جا برای رفتن به اروپا دارد. با این طرز فکرها، اگر میانگین سنی تیم ملی ایران خیلی بالاتر از تیم های اروپایی باشد، کاملا طبیعی است و کسی به آن ایراد نمی گیرد. ولی این بار وقتی میانگین سنی تیم های حاضر در یورو را مقابل تیم ملی قرار دادیم، به نکته بسیار جالبی رسیدیم؛ اینکه ایران جوان تر از تمام تیم های حاضر در یورو است.
تیم ملی ایرلند شمالی با میانگین ۲۵٫۵ سال، جوان ترین تیم حاضر در یورو به حساب می آید ولی از میانگین ۲۵ سال تیم ملی ایران، بیشتر است. بعد از ایرلند تیم ملی انگلیس و آلمان به ترتیب با ۲۵٫۸ و ۲۵٫۹ در رده های بعدی هستند. در رده چهارم تیم ملی سوئیس قرار دارد که میانگین سنی اش ۲۶ سال است. در رده های بعدی تیم های بلژیک ۲۶٫۴، کرواسی ۲۶٫۶، ترکیه ۲۶٫۹، ولز ۲۷٫۳، لهستان ۲۷٫۵ و آلبانی ۲۷٫۵ قرار دارند.
پیرترین تیم حاضر در یورو تیم جمهوری ایرلند است که میانگین سنی اش ۲۹٫۷ درصد است. تیم ملی روسیه هم با ۲۹٫۲ جزو تیم های پیر یورو است. این آمار نشان می دهد کارلوس کی روش تا چه حد توانسته در تیم ملی جوانگرایی کند. ایران با میانگین ۲۵ سال سن، توانسته نسبت به جام جهانی برزیل، میانگین سنی اش را چند سال پائین بیاورد. البته کی روش هنوز جوانگرایی را در تیم ملی صد در صد نکرده است. بازیکنانی چون سید جلال، منتظری، آندو، شجاعی و… از جمله بازیکنانی هستند که سن و سال شان بالاست و هیچ بعید نیست در مسیر جام جهانی، چند نفر از آنها کم کم کنار بروند و جای خود را به جوان ها بدهند. در این صورت، میانگین سنی تیم ملی ایران کمتر هم خواهد شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *