پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

تیراندازی مرگبار به مرد میانسال و پسر ۹ ساله‌ برای توقف اعدام برادر

مردی که در پی تیراندازی مرگبار، جان مرد میانسال و پسر ۹ ساله‌ای را گرفته بود، پس از دستگیری مدعی شد برای اجرا نشدن حکم اعدام برادرش به این جنایت دست زده است.

%postname%

 شامگاه ۱۲ تیر امسال مردمی که در یکی از مساجد شهر ریز از توابع جم استان بوشهر در حال خارج شدن از مسجد محله بودند، صدای چند شلیک گلوله را از خیابان شنیدند. آنها سراسیمه مسجد را ترک کردند و زمانی که به خیابان آمدند، مشاهده کردند مردی میانسال به نام حسین که دقایقی پیش در مسجد حضور داشته، هدف شلیک گلوله افرادی مسلح قرار گرفته است.

در همین موقع مردی مسلح که سر و صورت خود را پوشانده بود، همراه مردی دیگر دوباره شروع به تیراندازی کرد و با یک دستگاه موتورسیکلت فرار کردند.

درحالی که مردمیانسال به بیمارستان منتقل می‌شد، مردم متوجه شدند یکی از تیرهای شلیک شده به پسری ۹ ساله که پشت پنجره خانه‌شان در مجاورت مسجد ایستاده بود، اصابت کرده است کودک مجروح نیز به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش پزشکان مانع مرگ آن دو نشد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد آن دو نفر بر اثر شلیک سلاح کلاشینکف به قتل رسیده‌اند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات برای شناسایی قاتل فراری و همدستش ادامه یافت تا این‌که هویت قاتل فراری و همدستش شناسایی شد و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و روزهای پایانی تیر امسال، قاتل که مردی ۳۰ ساله بود شناسایی و دستگیر شد. او اعتراف کرد با انگیزه انتقام‌گیری شخصی دست به این جنایت زده و قصد کشتن کودک ۹ ساله را نداشته و در این تیراندازی تیر کمانه کرده و به مرگ او منجر شده است.

سرهنگ فرج شجاعی، رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر در این‌باره به جام‌جم گفت: در ادامه تحقیقات از متهم به قتل مشخص شد که حدود هشت سال پیش برادر شرور متهم با مردی در خیابان درگیر شده و زمانی که با اعتراض‌های او روبه‌رو شده وی را از پای درآورده است که با شکایت این خانواده قاتل فراری تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر می‌شود.

 

او بعد از محاکمه به اعدام محکوم و پرونده‌اش برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری ارسال شده است و قرار بوده بزودی مجازات شود. داماد خانواده داغدیده پیگیر پرونده قتل بود. برادر مرد اعدامی برای این‌که بتواند اجرای حکم اعدام برادرش را به تاخیر بیندازد، در یک اقدامی هولناک تصمیم به قتل داماد خانواده مقتول می‌گیرد بنابراین سلاح کلاشینکف را تهیه کرده و با زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای مرد میانسال ـ که داماد خانواده مقتول بوده ـ شب هنگام مقابل مسجد محله می‌رود و به محض خارج شدن او از آنجا با کلاشینکفی که به دست داشته، شلیک می‌کند.

عامل جنایت ۲۲ تیر در محل شلیک کرده بوده که تعدادی از این تیرها به دیوار، تعدادی به مرد میانسال و یکی هم به پسر ۹ ساله اصابت کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تصریح کرد: از مخفیگاه متهم به قتل، یک قبضه سلاح کلاش و دو قبضه سلاح شکاری کشف شد. همدست وی و دو مردی که در خرید و فروش سلاح‌ها نقش داشتند نیز دستگیر شدند. همچنین سلاحی که متهم از آن در این دو جنایت استفاده کرده بود و در گودالی نزدیک روستای «دره بان» دفن شده بود، کشف شد .

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *