جمعه , ۱۰ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۲ قبل از ظهر به وقت تهران

توضیحات کمال تبریزی درباره «سرزمین کهن»/ به حذف «جناب‌خان» از «خندوانه» راضی نشوید!

کمال تبریزی کارگردان باسابقه کشورمان از وقفه ای که در پخش سرزمین کهن اتفاق افتاده است توضیحاتی را داده است که در ادامه می خوانید.

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,کمال تبریزی

کمال تبریزی از حضور بازیگران جدید در فاز سوم مجموعه‌ تاریخی «سرزمین کهن» خبر داد و درباره‌ وقفه‌ای که در پخش این مجموعه پیش آمد، به بیان نکاتی پرداخت.

این کارگردان سینما و تلویزیون همچنین خواستار بازگشت جناب‌خان به «خندوانه» شد و گفت: منصفانه باید گفت اگر ایشان نباشند برنامه دچار خسران جدی خواهد بود و مثل این است که بخشی از قلب و مغز کسی را برداشته باشند! جسارتا به نمایندگی از سوی مخاطبان «خندوانه» تقاضا می‌کنم حضور جناب خان را جدی بگیرند و به سادگی راضی به حذف او از برنامه نشوند!

 

کمال تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه علت وقفه در پخش سریال «سرزمین کهن» چیست؟ اظهار کرد: در واقع وقفه‌ای وجود ندارد. قاعده تلویزیون بر این است که همزمان دو پروژه و سریال پرهزینه را در دستور کار پخش قرار ندهد؛ بنابراین سریال «سرزمین کهن» که می‌بایست سالها پیش به اتمام و پخش می‌رسید، با همت مدیران کاربلد و نکته‌سنج سابق سازمان سیما چنان به تعطیلی کشانده شد که حالا باید منتظر اتمام پخش کارهایی باشد که خیلی بعد از آن شروع شده و به پایان خواهند رسید!

 

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا تلویزیون همچنان نگران پخش این سریال تاریخی است و حساسیت در پخش این سریال همچنان محل مناقشه است؟ توضیح داد: موضوع فیلمنامه به نحوی است که این حساسیت را به طور طبیعی ایجاد می‌کند و سالم ماندن سریال در مرحله پخش نیاز به سعه صدر بیشتری از سوی مدیران دارد که امیدوارم با توجه به سوابق پروژه و اظهار نظر مساعد صاحب‌نظران معتبر در خصوص آن و البته تغییراتی که در صداگذاری خواهیم داشت! مرحله پخش آن با کمترین ممیزی روبرو شود و مردم بتوانند برای یک بار هم که شده نسخه اصل یک پروژه تلویزیونی را آنچنان که در ابتدا به تصویب و مرحله ساخت رسیده است؛ ببینند!

 

تبریزی در پاسخ به اینکه آیا بازیگران جدیدی قرار است به مجموعه سرزمین کهن اضافه شوند؟ گفت: بازیگران جدید به پروژه اضافه شده و مرحله انتخاب بازیگران اصلی در فاز ۳ به پایان رسیده است. خانم‌ها گلچهره سجادیه، پریوش نظریه، لیلا برخورداری، عطیه غبیشاوی و آقایان سعید راد، آرش مجیدی، بابک حمیدیان، حسین مهری، کورش سلیمانی، سید مهرداد ضیایی، مهران رجبی، سیاوش چراغی‌پور، حسین سحرخیز، فرهاد شریفی، فرشید زارعی‌فر، فرزین محدث، مهدی صباغی و مسعود سخایی به همراه چهره‌های جدید و با استعداد دیگری در فاز سوم سریال، گروه حرفه‌ای و دوست‌داشتنی بازیگران جدید در کنار بازیگران خوب قبلی را تشکیل می‌دهند.

 

تبریزی همچین از اتمام ساخت این مجموعه تا پایان سال ۹۵ خبر داد و در عین حال گفت: ما امیدواریم که تا پایان سال ۹۵ فیلمبرداری به طور کامل به اتمام برسد، اما این مهم بستگی کامل به نحوه همراهی سازمان با تهیه‌کننده محترم سریال، آقای محمد مسعود دارد. تا امروز و متاسفانه به دلیل دیرکرد در پرداخت اقساط پروژه چیزی در حدود دو ماه از پیش‌بینی اولیه برای اتمام فیلمبرداری عقب هستیم. با این حال آقای مسعود که از تهیه‌کنندگان باسابقه و سالم تلویزیون است تمام سعی خود را در کنار گروهی حرفه‌ای به کار می‌گیرند که به یاری خدا حداکثر تا پایان امسال پرونده فیلمبرداری پروژه بسته شود!

 

تبریزی در پایان درباره‌ی عملکرد برنامه‌ی دورهمی و خندوانه نیز اظهار کرد: متاسفانه این روزها خیلی فرصت دیدن برنامه‌های تلویزیونی را ندارم و یک بار هم که لابه‌لای گفت‌وگو با شما سخن کوتاهی درباره «خندوانه» گفتم با ترشرویی دوستانم مواجه و متوجه شدم که همین سطح از برنامه «خندوانه» چقدر توانسته با مخاطب عام ارتباط برقرار کند و به ادعای خودشان از این طریق جریان‌ها و آموزش‌های مفیدی در اقشار مختلف اجتماعی ایجاد کنند که از این بابت جای تبریک دارد.

 

این کارگردان با اشاره به خداحافظی جناب خان از «خندوانه» گفت: خبر دارم که ظاهرا دیگر قرار نیست جناب خان در برنامه حضور داشته باشد و منصفانه باید گفت اگر ایشان نباشند برنامه دچار خسران جدی خواهد بود و مثل این است که بخشی از قلب و مغز کسی را برداشته باشند! و جسارتا به نمایندگی از سوی مخاطبان «خندوانه» تقاضا می‌کنم حضور جناب خان را جدی بگیرند و به سادگی راضی به حذف او از برنامه نشوند!

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *