چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۷ قبل از ظهر به وقت تهران

توصیه پلیس فتا به شهروندان درباره خرید و فروش اینترنتی

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: تا قبل از احراز هویت، خرید و فروش اینترنتی نکنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: متأسفانه خرید و فروش های مجازی و اینترنتی بدون فراهم شدن زیرساخت های لازم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. وی افزود: توصیه می شود شهروندان در صورت تمایل به استفاده از این بستر و انجام معامله ابتدا احراز هویت صد درصدی را انجام دهند و فرد مد نظر را قبل از انجام معامله و پرداخت وجه به طور کامل شناسایی کنند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تأکید بر این که شهروندان قبل از دریافت کالا و خدمات به هیچ عنوان وجهی پرداخت نکنند گفت: کاربران در ابتدا باید کالای مد نظر و سلامت آن را تایید و سپس اقدام به پرداخت ثمن معامله کنند. علاوه براین باید نشانی و اطلاعات طرف مقابل را به طور کامل دریافت کنند تا در صورت ایجاد مشکل امکان پیگیری در مراجع قضایی را داشته باشند.
سرهنگ کاظمی با اشاره به این که پلیس فتا درصدد احراز هویت کامل مدیران سایت های خرید و فروش اینترنتی است افزود: به دلیل گستردگی موضوع و مشکلات مختلف، خود کاربران و شهروندان نیز باید احراز هویت را جدی بگیرند تا از تهدیدات مصون بمانند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تاکید کرد: سازمان های مربوط باید بر این سایت ها نظارت داشته باشند و موارد لازم را به مدیران آن ها گوشزد کنند.

https://i1.delgarm.com/images/news/a814/1397/10/18/1546949773_P0kX2.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *