سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۳:۰۸ بعد از ظهر به وقت تهران

توصیه به شوهرانی که با همسر چاق مشکل دارند!

خراسان نوشت: مردی هستم ۳۴ ساله. از آدم های قلدر می ترسم. اصلا ترسو هستم. در جمع های جدید، اعتماد به نفس ندارم. همسرم چاق است و از او بدم می آید. چه کار کنم؟

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/xEqbsi66t_lKdkWRsj7EBg--~A/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAwO2lsPXBsYW5l/http://l.yimg.com/os/157/2011/11/22/obesa-casamento-guinnes-630_192751.jpg

مشاور در پاسخ نوشت:

در پیامک خودتان به ترسو بودن تان اشاره کرده اید اما در نگرانی های تان، اعتماد به نفس پایین شما بیشتر قابل مشاهده است تا ترس. در ادامه مطلب توضیحاتی درباره مشکل تان ارائه می دهم و درخواستم این است که به دلیل در خطر بودن زندگی مشترک تان، با دقت بخوانید و در صورت نیاز به مشاور هم به صورت حضوری مراجعه کنید.

درگیر ابعاد مختلف اعتماد به نفس شده اید
اعتماد به نفس یکی از شرایط روحی است که شخص در آن به خاطر تجربه های قبلی، به توانایی ها و استعدادهای خود در انجام کارها به طور موفقیت آمیز اعتماد و باور دارد. بیشترین ویژگی های شخصیتی ما از دوران کودکی شکل می گیرد. بنابراین از جمله عوامل شکل دهنده شخصیت ما بایدها و نبایدها، تایید شدن یا نشدن رفتارهای ما، تنبیه ها و تشویق ها، تحسین یا تحقیر و …. است که توسط خانواده و والدین بر ما اعمال می شود. برآورده نشدن اعتماد به نفس می تواند یک ترس پنهانی همیشگی در فرد ایجاد کند که زندگی را در ابعاد مختلف حرفه ای و شغلی، زناشویی، فرزند پروری، ارتباط در جمع، مواجهه با غریبه ها و… تحت تاثیر خود قرار دهد. ابعادی که تقریبا شما به همه شان در پیامک دو خطی تان اشاره کرده اید.

پیامدهای نداشتن اعتماد به نفس
حال که مهم ترین مشکل شما، نداشتن اعتماد به نفس است، چند نکته درباره پیامدهای آن باید بدانید؛ این افراد همواره از خودشان انتقاد می کنند. احساس می کنند که قربانی رفتارهای دیگران شده اند. احساس تنهایی می کنند حتی زمانی که در یک جمع قرار دارند. از موقعیت های نو و جدید می ترسند. از ابراز عقاید و احساسات خود اجتناب می کنند زیرا از چگونگی واکنش دیگران هراس دارند. حتی در مقابل همسر قادر به بیان نیازها، شکایت ها و خواسته های خود نیستند.

از سرزنش خودتان دست بردارید
تصور نکنید که الزاما باید فرد بسیار موفق و بی اشتباهی باشید تا اعتماد به نفس پیدا کنید. می توانید مثل هر انسانی اشتباه کنید. پس با حقوق فردی خود آشنا شوید و از آن ها پیروی کنید. از تحقیر و سرزنش خود دوری کنید و مثبت اندیشی را فرا بگیرید. این که مدام به خودتان یادآور شوید که ترسو هستید و از آدم های قلدر می ترسید، مشکلی را حل نخواهد کرد. بیاموزید که با پشتکار و سماجت قادر خواهید بود به موفقیت دست یابید. خود را بر اساس یک سری استانداردهای منطقی و دور از دسترس قضاوت کنید.
خود را به خاطر اشتباه تان ببخشید. هر انسانی اشتباه می کند. دایم روی رفتارهایتان وسواس به خرج ندهید. بپذیرید که همه ما استعدادهای خاص خودمان را داریم و باید به آن افتخار کنیم تا به این باور برسیم که فرد ارزشمندی هستیم. اگر بعضی نسبت به شما یک سری توانایی های خاص خود را دارند به معنی بی عرضگی و نالایق بودن شما نیست. برای این که اعتماد به نفس تان بیشتر شود با ترس هایتان روبه رو شوید. هرم ترس را ترسیم کنید. بزرگ ترین ترس ها را در بالا و کوچک ترین را در پایین هرم قرار دهید. سپس از پایین هرم به بالای آن حرکت کنید و درباره هر کدام از ترس ها باور به توانایی هایتان را افزایش دهید.

تنها مشکل تان با خانم تان چاقی اوست؟
در پیام خود از چاق بودن همسرتان، ابراز نارضایتی کردید. هم اکنون و به دلیل پایین بودن اعتماد به نفس تان، احتمالا این موضوع بهانه ای است که نشان از ماجرای جدی تری می دهد. اصلا آیا او به تازگی چاق شده یا قبل از ازدواج هم، این گونه بوده است؟ آیا تنها مشکل شما با خانم تان، چاقی اوست؟ اگر مشکل تان با او فقط همین یک مورد است که می توان با گفت و گو و ابراز خواسته و نظرتان، اولا حرف های او را بشنوید و سپس به حل و فصل آن بپردازید. اما اگر مشکلات دیگری هم در این رابطه وجود دارد که به نظر می آید، این گونه باشد باید از یک مشاوره حضوری کمک بگیرید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *