پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

توافق مدیران تلگرام با روسیه برای فیلتر نشدن

مدیران شبکه پیام رسان تلگرام، با مسئولان کشور روسیه برای فیلتر نشدن به توافق نهایی رسیدند.

 

 اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی ,تلگرام

تلگرام با پذیرش شرایط و قوانین روسیه و در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به مقام های مسئول از فیلتر شدن در این کشور نجات یافت.

به گزارش ایرنا، سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه های روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که تلگرام تمامی اطلاعات لازم را در اختیار این سازمان قرار داده و نام آن در فهرست سامانه های مجاز فعالیت در روسیه ثبت شد.

 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز به نقل از آلکساندر ژاروف رئیس این سازمان اعلام کرد: سامانه تلگرام تمام اطلاعات درخواستی را در اختیار این سازمان قرار داده و مطابق قانون رسانه ها اقدام کرد.

 

در همین حال پاول دوروف طراح و مدیر سامانه پیام رسان تلگرام نیز گفت که این سامانه صفحات مربوط به تروریست ها و افراط گرایان و ترویج کننده فساد اخلاقی، خشونت و اعمال خلاف قانون را می بندد.

 

وی افزود: در این حال نمی توانیم قانون جدید فعالیت رسانه ها موسوم به« بسته یارووایا» را اجرا کنیم، زیرا فناوری برای اجرای آن و کشف اطلاعات سری کاربران را در اختیار نداریم.

 

سازمان امنیت فدرال روسیه به تازگی اعلام کرده که سامانه تلگرام راه ارتباطی تروریست ها برای اجرای عملیات انتحاری فروردین ماه سال جاری بوده که ۱۵ قربانی و حدود ۶۰ زخمی برجای گذاشت.

 

رئیس سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه های روسیه همچنین اخیرا هشدار داده بود که اگر سامانه ارتباط اینترنتی موبایلی تلگرام به نقض قوانین این کشور ادامه دهد، از دسترسی کاربران خارج خواهد شد.

 

آلکساندر ژوکوف گفت که اگر تلگرام اطلاعات لازم را برای گنجاندن خود در فهرست سازمان دهندگان اطلاع رسانی این کشور ارائه نکند، مسدود خواهد شد.

 

در بیانیه ژوکوف که روز جمعه پایگاه سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه های روسیه انتشار داده، آمده است: کارکنان این نهاد هر روز نامه های حاوی توضیح مطالبات قانون را برای تلگرام ارسال می کنند که بی پاسخ می ماند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک ادامه داده است که مقام روسی از پاول دوروف مدیر تلگرام درخواست کرده قوانین روسیه را اجرا کند، زیرا فرصت اندکی برای تصمیم گیری درباره این پیام رسان باقی مانده است.

 

پاول دوروف شهروند روسیه که خارج از این کشور اقامت دارد، سال ۲۰۱۳ شبکه اجتماعی تلگرام را طراحی و راه اندازی کرد و برپایه گزارش ها در زمان کنونی نیز شمار کاربران آن به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

 

براساس گزارش های انتشار یافته، تلگرام که ارتباط فیزیکی و حقوقی با روسیه ندارد و مقر آن در برلین آلمان است.

 

چندی پیش نیز گزارش شده بود که سازمان مسئول ارتباطات در روسیه از شبکه اجتماعی تلگرام خواسته اطلاعات لازم را ارائه دهد.

 

همچنین پیشتر اعلام شده بود، سازمان امنیت فدرال روسیه در ادامه برنامه ریزی ایمنی کردن ارتباطات حساس در برابر نفوذ احتمالی، در حال تدوین طرح ممنوعیت استفاده از شبکه های پیام رسان اجتماعی بدون مجوز و غیر امن برای مقام های این کشور است.

 

پایگاه روزنامه ایزوستیا نوشت: براساس این طرح مقام های روسی پس از نهایی شدن و اعلام دستور نمی توانند از شبکه های اجتماعی بدون مجوز شامل تلگرام و واتس آپ برای ارتباطات خود استفاده کنند.

 

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ روز یکشنبه در برنامه ای اعلام کرد که تروریست انتحاری که دو ماه پیش در ایستگاه مترو در سن پترزبورگ خود را منفجر کرد و بر اثر آن دهها نفر کشته و مجروح شدند از طریق سامانه تلگرام پیام گرفته بود.

 

در گزارش این شبکه تلویزیونی گفته شد: تروریست انتحاری در سن پترزبورگ از فرد تروریستی در سوریه دستور گرفته بود. افزون بر آن چند نفر از تروریست ها که در مسکو می خواستند اتوبوسی را منفجر کنند و پیش از این اقدام دستگیر شده بودند از تلگرام استفاده می کردند.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *