سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳ بعد از ظهر به وقت تهران

تهدید آمریکا به گزینه نظامی طبل توخالی است

مجله انلاین دوستان : احمدرضا نیک‌فر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به ارزیابی بازپس‌گیری دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ پرداخت و گفت: پس از اینکه از ایران برای حضور در این کنفرانس دعوت شد اسرائیل، قطر و مخالفین سوریه از تاثیرگذاری ایران ترسیدند بنابراین از حضور ایران در کنفرانس ژنو جلوگیری کردند.

تهدید آمریکا به گزینه نظامی طبل توخالی است
تهدید آمریکا به گزینه نظامی طبل توخالی است

وی ادامه داد: اگر ایران در این اجلاس شرکت ‌می‌کرد با تاثیرگذاری فرامنطقه‌ای خود می‌توانست منجر به واقع‌بینانه‌تر شدن تصمیمات این کنفرانس شود اما اکنون نیز ضرری نکرده‌ایم چراکه به نظر می‌رسد کنفرانس ژنو ۲ یک‌طرفه بوده و با وجود اینکه تنها قرار بود در رابطه با مسائل سوریه صحبت شود اما از حضور ایران در این کنفرانس جلوگیری شد چراکه آنان از تاثیرگذاری ایران در تحولات سوریه هراس داشتند.

نیک‌فر در ارزیابی تناقض‌گویی‌های طرف آمریکایی گفت: ایران درباره توافق‌نامه ژنو بنا را بر این امر گذاشته است که با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و رعایت خط قرمزها پیش‌نویس اولیه را رعایت کند اما اگر طرف مقابل برخلاف تعهدات خود عمل کرد، ایران به او اشکالی نمی‌گیرد چراکه آمریکا بی‌منطق‌بودن و پایبندبودن خود را به تعهدات بین‌المللی اثبات می‌کند اما باید بداند که این فرصتی است که بهتر است در جهت حفظ آن بکوشند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مطرح شدن گزینه نظامی از سوی آمریکا یک طبل توخالی است گفت: آنان این گزینه را قبلا در برابر سوریه، عراق و افغانستان اجرا کردند و به شکست‌پذیر بودن آن رسیده‌اند. بنابراین تهدید آمریکا به گزینه نظامی تنها یک طبل توخالی است چراکه ایران هرروز توانمندی خود را ارتقا داده و در این زمینه نگرانی‌ای ندارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *