سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۲۱ بعد از ظهر به وقت تهران

درمان تنگی دریچه آئورت با کمک طب سنتی +علائم و روش های تشخیص

دریچه آئورت بخش مهمی از قلب است که به گردش خون در قلب کمک می کند، یکی از بیماری های این قسمت تنگی دریچه آئورت است که در این مطلب با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

https://drhsnajafi.com/wp-content/uploads/2016/01/4618393_orig.png

تنگی دریچه آئورت (دریچه یک‌طرفه‌ای که میان بطن چپ قلب و شریان آئورت قرار دارد)، میان سالمندان شایع و در بسیاری موارد، بی‌علامت است اما می‌تواند به عوارضی مانند مرگ ناگهانی بینجامد.

دریچه آئورت در واقع گذرگاه میان قلب و بدن شماست. این دریچه در هر ضربان قلب گشوده می‌شود و جریان خون را وارد شریان آئورت، بزرگ‌ترین شریان بدن، می کند و خون را به همه بخش‌های بدن می‌رساند. بعد این دریچه بسته و مانع بازگشت خون از شریان آئورت به درون قلب می‌شود.

با افزایش سن، رسوبات کلسیم روی این دریچه جمع و باعث تنگ و سفت شدن آن می‌شود. این عارضه را که تنگی آئورتی می‌نامند، ممکن است به علت یک ناهنجاری ژنتیکی (داشتن دریچه دو لتی آئورتی ) هم ایجاد شود. تنگی دریچه آئورت بیشتر در سالمندان و گاهی (اما نه همیشه) در افراد دارای فشارخون،کلسترول بالا و دیگر عوامل زمینه‌ساز بیماری قلبی تشخیص داده می‌شود.

علائم تنگی دریچه آئورت چیست؟

نخستین علامت افراد دچار این عارضه، احساس تنگی نفس هنگام فعالیت جسمی است. برای مثال اگر به طور منظم ورزش نکرده باشید، ممکن است متوجه شوید بالا رفتن از پله‌ یا حمل خواربار برایتان سخت شده است. این علایم به تدریج بروز می‌کنند بنابراین همه افراد متوجه آن نمی‌شوند. از طرف دیگر برخی افراد ناخودآگاه طوری رفتارهایشان را تغییر می‌دهند که از فعالیت جسمی شدید پرهیز کنند.

تشخیص تنگی دریچه آئورت

علایم تنگی دریچه آئورت، به تدریج بروز می‌کند و ابتدا ممکن است به آن توجهی نشود، بنابراین شناسایی این بیماری مشکل است. بیشتر اوقات، تنگی دریچه آئورت هنگام معاینه با شنیده شدن صداهای غیرعادی قلب از طریق گوشی، کشف می‌شود.

دریچه آئورت سفت شده به سادگی باز نمی‌شود بنابراین هنگامی که بطن چپ (حفره اصلی تلمبه‌کننده خون)، منقبض می‌شود تا خون را وارد شریان آئورت کند، فشار پشت دریچه بالا می‌رود.

جریان خونی که از دریچه تنگ شده می‌گذرد نیز آشفته است و در نتیجه صدای غیرطبیعی هنگام معاینه با گوشی شنیده می‌شود که ابتدا بلند است و بعد به تدریج هنگامی که خون کمتری در بطن باقی می‌ماند، خاموش می‌شود.

درمان تنگی دریچه آئورت قلب

درمان داروئی موثری برای تنگی آئورت وجود ندارد. کنترل عوامل خطر (مثل بیماران کرونری قلب) موجب کاهش پیشرفت آن می شود.

تعویض دریچه آ‌ئورت قلب تنها درمان موثر برای تنگی آئورت شدید است. ترمیم دریچه آئورت توصیه نمی شود.

مصرف داروی ضد انعقادی وارفارین ضروری است.

پیشرفت تنگی خفیف تا متوسط آئورت در بیماران درمان شده با استاتین‌ها به طور معنی‌ داری کمتر می شود، اما از پیشرفت همودینامیک تنگی شدید آئورت پیشگیری نمی کند.

نزدیک به نیمی از بیماران دچار تنگی آئورت، به فشار خون بالا نیز مبتلا هستند. درمان فشار خون بالا در بیماران مبتلا به تنگی بی‌ علامت آئورت توصیه می‌ شود. اما بیماران دچار تنگی آئورت ممکن است به داروهای ضد فشار خون حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و عوارض بروز کند.

قطع مصرف سیگار

شرکت منظم در ورزش ولی کنترل شده از نظر شدت

رژیم غذایی مناسب و صحیح

کنترل قند خون و کلسترول بالا

درمان تنگی دریچه آئورت قلب در طب سنتی

برای استفاده از روش های طب سنتی حتماً به یک متخصص باتجربه طب سنتی مراجعه کرده و مشاوره دریافت کنید.

از استفاده خودسرانه از روش های موجود در اینترنت خودداری کنید!

۳.۱/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *