یکشنبه , ۱۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ قبل از ظهر به وقت تهران

تمامی جنجال های پرداخت یارانه نقدی

اطلاعاتی که نشان نمی دهد یارانه چه کسانی باید قطع شود!+جدول
تمامی جنجال های پرداخت یارانه نقدی

مجله انلاین دوستان : براساس اطلاعیه ستاد هدفمندی یارانه ها، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از پرداخت یارانه نقدی انصراف داده اند.

در صورتی که حداکثر انصراف ۱۵ درصد جمعیت در نظر گرفته شود، ۱۱ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند. پیش از این هم طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود حداقل ۱۰ میلیون نفر از ثروتمندان دیگر یارانه نقدی دریافت نمی کنند.

در صورتی که این عدد تا پایان دوره ثبت نام ثابت باقی بماند دولت به اندازه پرداخت دو ماه یارانه نقدی به تمام مردم ایران صرف جویی انجام داده است. میزان یارانه نقدی دریافتی افراد انصرافی در سال ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

به این ترتیب تمام حواشی و جنجال هایی که طی هفته های اخیر برسر دریافت یارانه نقدی برپا شده سرانجام با صرفه جویی ۶ هزار ۶۰۰ میلیارد تومانی به پایان می رسد.

این عدد صرفه جویی ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از تمامی کمکی که دولت قصد دارد در سال ۹۳ به تولید ارائه دهد کمتر است. به این ترتیب دولت حداقل بخشی از منابع کمک ۱۰ هزار میلیادری خود برای تولید را کسب کرده است.

عدد صرفه جویی در پرداخت یارانه های نقدی برابر با ۲۰ درصد بودجه عمرانی کشور است. همچنین دولت تنها توسط بانک مسکن ۲ هزار میلیارد تومان وام مسکن به ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت ایران پرداخت کرده است. با صرفه جویی صورت گرفته در پرداخت یارانه نقدی دولت می تواند حداقل به بیش از سه برابر جمعیت سابق وام مسکن پرداخت کند.

در صورتی که عدد یارانه بگیران بیش از این کاهش یابد، منابع جدیدی در اختیار دولت برای توسعه بخش های زیرساختی اقتصادی قرار می گیرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *