شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۳ قبل از ظهر به وقت تهران

تماشای بازی استقلال و پرسپولیس از تلویزیون ممنوع!

 اسپانسر مشترک سرخابی ها  ، باعث شده  استقلال و پرسپولیس ، رسانه ملی را تهدید کنند.

به گزارش خبرآنلاین، مدیران قرمز و آبی خیلی جدی گفتند نمی گذارند بازی تیم های شان پخش تلویزیونی شود. دلیلشان هم اختلاف با مدیران رسانه ملی است. چرا؟ چون به آنها اجازه داده نشده که تبلیغات درون استودیویی داشته باشند و مجری معروفشان حسینی را بفرستند که بگوید عددی را به شماره ای پیامک کنند!

حق پخش تلویزیونی ، یکی از حقوق گمشده در فوتبال ایران است. حقی که باید گرفته شده و به تمام ۱۶ تیم لیگ برتر برسد. کاری که در ابتدای فصل فدراسیون فوتبال انجامش داده بود و قرارداد اسپانسرینگ طوری تنظیم شده بود که اسپانسر لیگ در توافقی با رسانه ملی حدود ۲۰ میلیارد تومان را به عنوان حق پخش به تمام تیم های لیگ برتری می پرداخت اما این توافق به دلیل تمامیت خواهی استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی و حمایت وزیر وقت ورزش که رفاقتی صمیمی با طاهری داشت ، هوا شد.

با این اتفاق لیگ یکی از بی پول ترین سال هایش را می گذراند تا دو تیم قرمز و آبی تهران بتوانند با پیامک های مردم ادامه حیات بدهند. ۱۰۰ میلیارد تومان ضرر به لیگ برای رسیدن دو تیم آبی و قرمز به درآمدی ۲۵ میلیاردی. قراردادی که تمام پولش باید از پیامک های مردم بدست بیاید و این همه تبلیغات روی پیراهن دو تیم هم مشخص نیست دقیقا چه می شود. حدود یک سال و نیم از قرار داد شرکت کارپردازی وابسته به یکی از اپراتورها با این دو تیم می گذرد.

خودشان در ابتدا از داشتن اقلا ۵ میلیون کاربر سخن گفتند و بعد از آن حتی اگر یک میلیون  نفر هنوز در سامانه مانده باشند و روزی ۲۰۰ تومان بپردازند ، یعنی درآمد این طرح ، روزانه ۲۰۰ میلیون تومان و ماهی ۶ میلیارد تومان است. رقمی که قرار بود ۲۰ درصد آن به اپراتور ، ۵ درصد به بهره بردار و باقی اش به باشگاه ها برسد . یعنی اقلا ۴٫۵ میلیارد تومان در ماه باید برای این دو تیم کسب درآمد شود و این منهای تمام درآمدهای تبلیغاتی اش است . درآمدهایی که باید تمام هزینه های تبلیغاتی طرح را تامین کنند. درآمدهایی که در سال قبل ، پرداختی اش به هیچ یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس برابر رقم نهایی در نظر گرفته شده در قرارداد هم نبوده است. یعنی استقلال حدود ۱۴ میلیارد پول گرفت و پرسپولیس هم دریافتی اش به ۲۰ میلیارد تومان نرسید .

تازه این تیم ها سال قبل در قراردادی عجیب ، کل باکس های تلویزیونی بازی ها را با قراردادی ۵۰ میلیون تومانی خریده بودند و برایش مدام تبلیغات می کردند. امسال شرکت دیگری این رقم را ۳۰۰ میلیون تومان کرده و این باکس به شرکت اسپانسری استقلال و پرسپولیس نرسیده است!

حالا آنها با تهدید می خواهند اصرار کنند دربی پخش نمی شود ، درحالی که همین حالا بازیکنان پرسپولیس به نگرفتن حقوق شان معترضند. این شکل باج خواهی برای چیزی که حق شان نیست ، عادتی شده برای گروهی که پاسخگو نیستند و نمی خواهند روشن کنند در تیم هایی که باید حساب های شان شفاف باشد ، چقدر در آوردند و چقدر هزینه کرده اند.

تلویزیون باید حق پحش برای پخش فوتبال های لیگ بپردازد ، نه اینکه تهاتر آگهی کند با تیم های قرمز و آبی و تیم های دیگر در این توافق هیچ گرفته شوند. کار اشتباهی  که بیش از یک دهه قبل مدیران وقت استقلال و پرسپولیس یعنی عابدینی و فتح الله زاده با مدیریت وقت تلویزیون انجام دادند و قانون پرداخت حق پخش را که به تصویب مجلس رسیده بود به ازای یک میلیارد تومان فروختند و همه این اتفاقات تلخ بر اثر نبود قانون رقم خورد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *