پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸ بعد از ظهر به وقت تهران

تلفات سنگین تروریست های داعشی در مرحله دوم نبرد موصل

تروریست های تکفیری داعش در مرحله دوم نبرد موصل ، خسارات سنگینی را متحمل شده اند. ارتش عراق نیز توانسته ۱۷ محله در شرق موصل را از دست تکفیری ها بازگیرد.

فرماندهان نظامی عملیات آزادسازی نینوا، امروز /یکشنبه/ اعلام کردند: ۱۷ محله مسکونی تاکنون در شرق شهر موصل پاکسازی شده اند و گروه تروریستی داعش در مرحله دوم نبرد موصل متحمل تلفات سنگینی شده است.

به گزارش ایرنا، سرلشکر ستاد عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات ‘ نینوا ما می آییم’ در یک گفت وگوی مطبوعاتی اظهار داشت: هشت محله مسکونی در شرق شهر موصل یعنی القادسیه ۱، القادسیه ۲، الغفران، الرفاق، الکرامه جنوبی، المثنی، الاطباء ۱ والأطباء ۲ پاکسازی شده اند.

از سوی دیگر سرلشکر شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: ظرف ده روز گذشته از شروع دومین مرحله عملیات آزادسازی موصل پلیس فدرال با هماهنگی لشکر نهم ارتش بر ۹ محله شرق موصل یعنی الانتصار، شیماء، یافا، المیثاق، السبعاوی، سومر، عدن، المعلمین والوحده مسلط شده اند.
جودت گفت: ما هم اکنون در حال پاکسازی مجتمع پزشکی بیمارستان السلام هستیم که در بردارنده ۸۰۰ ساختمان و درمانگاه است.
وی افزود: پلیس فدرال تاکنون توانسته اند ۲ هزار و ۱۰۰ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند و ۷۸ خودروی نظامی و ۱۱۰ خودروی بمب گذاری شده را به آتش بکشند و مساحت ۶۴ کیلومتر مربع را از مواد منفجره پاکسازی کنند و قرارگاه پزشکی و قرارگاه نظامی و مقر رسانه ای و انبار فناوری و مواد منفجره داعش را به تصرف خود درآورند.
جودت خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی ظرف سه روز آینده بر بخش شرقی موصل و رود دجله به طور کامل تسلط خواهند یافت.
فرماندهان نظامی همچنین اعلام کردند: نبرد خیابانی در ۱۲ محله شهر مانند محله فلسطین، السلام، الفرقان، البلدیات، الملایین، موصل جدید، المنصور، الیرموک، فرودگاه الموصل وکوکجلی جریان دارد.
سرلشکر فاضل برواری فرمانده لشکر طلایی گفت : ما طرحی در نظر گرفته ایم که کمر داعش را در هم خواهد شکست. تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن از عناصر داعش در جبهه ای که در آن حضور داریم ، به هلاکت رسیده اند.
دومین مرحله آزادسازی موصل در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۶ مصادف با پنجشنبه ۹ دی آغاز شد . نیروهای نظامی در طی اولین مرحله از عملیات ۴۰ محله مسکونی در موصل را آزاد کرده بودند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *